Avatar billede langkjaer Nybegynder
08. oktober 2012 - 22:35 Der er 7 kommentarer

Internet kan ikke idintificeres?

Hej alle kloge hoveder!

Jeg har en gammel Acer , som jeg gerne vil have tilkoblet mit trådløse net, men den bliver ved med at blive smidt af. Den skriver bare at nettet ikke kan identificeres?
Det trådløse net virker fint, for kan komme på det med andre enheder.

Nogen ideer?
Avatar billede hea_dk Nybegynder
09. oktober 2012 - 21:38 #1
hey
har du tjekket om den er kompatibel med det trådløse http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11
og om kryptering er kompatibel wpe < wpa < wpa2, (wpa2 er mest sikker)
Avatar billede langkjaer Nybegynder
10. oktober 2012 - 16:13 #2
Hmm, kan du være lidt mere specifik? Altså nettet er indstillet til wpa2 og har før kunne komme på net med den sikring.
Avatar billede hea_dk Nybegynder
10. oktober 2012 - 18:52 #3
måden computeren skal snakke over wifi med de nye protokoller kan måske havde ændre sig så meget at din gamle ace pc ikke understøtte de nye teknologier og dermed kommer med fejlen kan ikke identificeres netværket fordi den simpelt hen ikke aner hvad der bliver sagt på wifi

lad os sige hjemme ved dig bruger du en n standard og din gamle ace under støtte kun op til g standard så vil din ace pc aldrig kunne finde ud af at snakke med routeren fordi det nye sprog er n, og det kender din gamle ace pc ikke nået til der med siger den nettet kan ikke identificeres

vil ca. svare til vis jeg tog til kina og begyndt at snakke dansk der nede, der ville ikke være ret mange der forstod min protokolled af sproget

det samme kan måske også gøre sig gælde ved kryptering men tror mest på det er wifi protokollen

bare min teori

du kunne prøve at skift mellem nogle af wifi protokollerne og se om det hjælper måske ?
Avatar billede langkjaer Nybegynder
12. oktober 2012 - 09:18 #4
Jeg har godt læst mig frem til noget lignede.. Men hvordan jeg lige gør ved jeg ikke?
Kan du uddybe, hvordan jeg skifter mellem protokollerne?
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. oktober 2012 - 18:05 #5
Hvad hedder din Acer helt præcist:
Model
Type
/ptj_11
Avatar billede langkjaer Nybegynder
15. oktober 2012 - 07:43 #6
Acer Aspire 7520
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. oktober 2012 - 12:55 #7
Som du vil kunne se på specifikationerne:
http://support.acer.com/acerpanam/notebook/0000/Acer/Aspire7520/Aspire7520sp2.shtml
understøtyter din maskine kun WLAN: Acer InviLink™ 802.11b/g Wi-Fi CERTIFIED.
Den vil altså kun kunne udnytte hastighed op til G-standarden og ikke N-standarden.
Der er ikke noget i vejen for, at din maskine skal kunne "snakke" med din router, men det kræver, at din router er sat op til at acceptere forbindelser, der ikke kører på N-standarden.
Dog ser det ud til, at du kan hente en driveropdatering, der vil opgradere din maskine til at kommunikere på N-standarden:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_7520.html
Det vil nok kræve, at du opgraderer alle tilgængelige drivere incl. biosopdatering.
Prøv det, og lad os høre resultatet.
/ptj_11