Avatar billede Driton Seniormester
02. oktober 2012 - 22:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

error 26

Jeg bliver ved med at få fejl nr 26 som siger error locating server. jeg har kigget adskille youtube videoer og ved ikke hvad. der er simpelhen intet der virker jeg har opgivet det. jeg søger desperat hjælp her nu
Avatar billede Syska Mester
02. oktober 2012 - 22:18 #1
Øhhhh, woot?

Lidt mere context ... så er det nok nemmere at hjælpe.
Avatar billede Driton Seniormester
02. oktober 2012 - 22:34 #2
Når jeg prøver at oprette en database med visuel studio web developer. Jeg har brugt dette program før i tiden og intet problem dengang. men nu virker intet. Når jeg prøver at oprette den, venter den en smule og jeg får en fejl meddeles som siger:
"A network-related or instance-specific error occurred while establishing a connection to SQL Server. The server was not found or was not accessible. Verify that the instance name is corret and that SQL Server is configured to allow remote connections.(Provider: SQL Network Interfaces, errror 26 - error locating server/Instance Specified)"

Jeg har kigget på nettet, der anbefaler de at åbne en udgående port som, er gjort og intet forbindelse og det næste var tjekke navnet som også er gjort. men intet virker. jeg kan ikke huske det var så besværligt at lave en database lokal før i tiden. da jeg før i tiden kun installeret det og så virkede det hele? Hvad er der sket siden den gang, hvor jeg håbede i java?
Avatar billede Driton Seniormester
05. oktober 2012 - 21:41 #3
Fandt selv problemet, takket være uden google, men dens værdiløse svar. for fremtide folk med dette problem, det er det her i skal gøre:

Microsft icon, Start -> microsoft SQL Server 2008 -> Configuration Tools -> SQL Server Configuration Manager -> SQL Server service -> SQL server(SQLEXPRESS) -> tryk start så, vil serverien kører og fejlen vil ikke dukke op mere. det var det som gjorde det for mig :D