Avatar billede MMbachelor2009 Nybegynder
23. september 2012 - 14:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Robocopy med cmd kopierer ikke tidsstempler

Hej hos Eksperten

Jeg har lavet et script til at automatisere sikkerhedskopiering.
Jeg bruger robocoppy til sikkerhedskopiering og er ganske godt tilfreds med den stabile kopiering der foretages.

MEN jeg har opdaget at der er en del filer som robocopy unødigt kopierer igen og ogen. Det kan dreje sig om flere GB data.

Jeg kan så se at det er filer, der angives som "Nyere".
Nyere filer er filer som har et tidsstempel der har en nyere dato i kilden end i destinationen.

Men det er filer jeg ikke i mellemtiden har åbnet, ændret eller overhovedet haft noget med at gøre i måneder.
Derfor skal robocopy hurtigt løbe over disse filer, men det er ikke tilfældet - de bliver kopieret igen AAARGHHH

Her er fremgangsmåden: robocopy [kilde][destination][switch][log]

kilde = d:\

destination = Z:\Sikkerhedskopi\N5010\Data

switch= /XF "Pagefile.sys" "Hiberfil.sys" "msdia80.dll" "desktop.ini" /XD "System Volume Information" "$RECYCLE.BIN" "Windows indeksering" /TBD /V /FP /NS /NDL /DCOPY:T /MIR /Z /NP /XO /XJ /XJF /XJD /XAH /REG /MT:128 /R:2 /W:2

log = /LOG:"Z:\Sikkerhedskopi\N5010\Log\Log-sikkerhed\LogDATA.log"

Hvem kan hjælpe med dette "lille" problem.

Maskinmesteren

Ps. jeg er helt ny herinde, så hvis der er noget jeg skal være opmærksom på i den henseende, så venligst giv et praj...
Bl.a. det med pointgivning er helt nyt for mig...
Avatar billede RogerWilco Seniormester
24. september 2012 - 18:48 #1
Hvilke versioner af Windows og Robocopy bruger du?

Jeg havde på et tidspunkt samme problem på en Windows XP med den  Robocopy som fulgte med Server 2003 Resource Kit (version XP010). Efter opgradering til den version der fulgte med Robocopy GUI (version XP026) virkede det som det skulle.

Bruger du Windows Vista eller Windows 7 burde den indbyggede version kunne klare det.
Avatar billede MMbachelor2009 Nybegynder
26. september 2012 - 13:04 #2
Hej

Jeg bruger Windows 7 og den robocopy.exe version der følger med her.
Jeg fandt ud af at hvis jeg kopierer filer "tilbage" igen fra NAS til computer, så ser det ud til alt er i den skønneste orden igen... hmm

Men kopi af windows mail mappen giver lidt problemer, men det kan vel skyldes at der er en eller anden form for opdatering/"jeg holder øje med dig - program"/mailsynkronisering eller andet skrammel der skaber nye tidsstempler...
Avatar billede RogerWilco Seniormester
26. september 2012 - 18:29 #3
Prøv at tilføje switchen /FFT
Avatar billede MMbachelor2009 Nybegynder
09. oktober 2012 - 21:12 #4
Det prøver jeg. /FFT angiver 2 sekunders interval i stedet for meget få milisekunder.
Jeg afslutter herfra med tak.
PS. jeg har åbentbart 350 point (30 ude), men aner ikke hvad det betyder og hvordan pointgivningen fungerer. Skal man altid give point eller er det valgfrit og hvordan gør man? Giver gerne lidt for dette...
Avatar billede RogerWilco Seniormester
11. oktober 2012 - 18:36 #5
For accept af svar, se http://www.eksperten.dk/faq#faq-3