Avatar billede Belinda_Lund Nybegynder
18. september 2012 - 12:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forbedring af hardware i PC

Kære læser

Jeg er igang ed at se om jeg har stumper der kan gøre en PC bedre.

MEN!

Jeg har ikke den store erfaring med at samle PC'er, ved der er noget med at bundkortet skal understøtte det man sætter til.

Hvor finder jeg ud af det henne, samt hvor står det på bundkortet hvilken type det er?

Hvis man syntes PC'en er langsom, kan den så ikke gøres hurtigere med f.eks. flere ram?

Hvis den kan det, hvilke ram kan man så sætte samme?

Har f.eks. en række DDR333 2048Mb og en DDR226 2048Mb, kan de side og arbejde samme på samme bundkort?

Hvad er forskellen på DDR og SDR ram?

Hvis jeg har 2048MB DDR ram i vil de være hurtigere en 4096Mb SD ram?

Kan man skifte DDR ram ud med SD ram på et bundtkort?

Hvor meget skal ændres i bios ved opstart efter hardware skift?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2012 - 15:01 #1
http://www.piriform.com/speccy
hent/kør programmet - det giver info om din hardware (bla navn på bundkort)
med DDR333 2048Mb og en DDR226 2048Mb vil de begge kører 266 hastigheden.
sdr ram http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_difference_between_SDR_RAM_and_DDR_RAM er ½ hastighed af ddr - så det er ikke en god idé.

Når du har navn og model på bundkortet, så kan du via hjemmesidens support finde ud af, hvilken ram du skal bruge (og det er så ikke til debat - der er kun den type).
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2012 - 15:01 #2
ps: bios finder selv ud af det hvis det kun er en ram-ændring.
Avatar billede Belinda_Lund Nybegynder
18. september 2012 - 15:46 #3
Tusind tak for dit svar det vil jeg prøve.