Avatar billede Ejpcmand Nybegynder
17. september 2012 - 20:36 Der er 2 kommentarer

Trådløs el ledning

Hej herinde :-))
Vi har 3 bærbare i vores hus og en netgear trådløs router, hver pc er max 10 m væk. Vi har en hastighed der hedder 60/10 og nu har vi fundet ud af vores netgear ikke kan klare den hastighed og skal så have en ny :-)) men hvilken ???

Syntes når vi tester vores hastighed er vi aldrig kommet op over 25 mb ? til trods for vi har en hastighed på 60 mb. Når jeg tester er det kun den maskine der er på og med ledning :-))

Skal jeg klage ? det er en forening og vores anlæg er nok 5 - 6 år gammelt

Håber på lidt hjælp

Jan
Avatar billede thov Forsker
17. september 2012 - 21:25 #1
Ingen kæde er stærkere end det svageste led, så med et 802.11g wifi netværk, har du en teoretisk hastighed på 54Mbps mellem router og computer.
Reelt er hastigheden nok nærmere 30Mbps, så det passer sådan set meget godt til det du oplever.

Skift routeren ud med en 802.11n type, og de computere med 'gammel' hastighed, skal også udskiftes, medmindre de forsynes med hurtigere wifiadaptere.
Avatar billede kimtheman Novice
17. september 2012 - 23:41 #2
#1 nu siger han

"Når jeg tester er det kun den maskine der er på og med ledning :-))"

Altså med ledning. Så burde han vel komme højre op end de 25mbit.