10. september 2012 - 19:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel 2007: Undgå at den viser #VÆRDI!.

Hej

Jeg har et ark som bruger lopslag til at hente data fra et andet ark. Det gør den fint, men hvis den ikke kan finde data der passer, retunere den #VÆRDI! i feltet. Har forsøgt mange ting for at få den til at vise et tomt felt "", men det jeg må give op..

=HVIS(ER.TOM($F13)=FALSK; LOPSLAG(F13;projekter!A$2:S$3;16)*(Data!C$6/5);" ")

Den starter med at tjekke om feltet F13 er tomt, og er den det vedbliver dette felt tomt. Men er det ikke tomt laver den et opslag i arket projekter. Den kommer så tilbage med værdien i række 16, men kan den ikke finde noget der passer, kommer #VÆRDI! i feltet. Jeg vil bare gerne at den er tom.

Er der nogen der kan gennemskue det.. :-)

Mvh
Avatar billede store-morten Ekspert
10. september 2012 - 20:25 #1
Prøv:
=HVIS($F13="";"";HVIS.FEJL(LOPSLAG(F13;projekter!A$2:S$3;16)*(Data!C$6/5);""))
10. september 2012 - 20:53 #2
Hej

Det ser ud til at du bare har ramt plet..

Umiddelbart virker det bare

1000 tak
Mvh
Avatar billede store-morten Ekspert
10. september 2012 - 21:34 #3
Velbekomme