Avatar billede ny89 Nybegynder
26. august 2012 - 21:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Uddannelse / IT-arkitektur

Godaften, nogen der kender et godt sted til at blive uddannet som IT-arkitektur - gerne links :)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2012 - 22:03 #1
Det er efter min bedste overbevisning ikke noget man kan uddannes til.

Du kan tage en uddannelse i software udvikling og saa avancere:

junior udvikler -> senior udvikler -> software arkitekt eller solution architect

Du kan tage en uddannelse i IT drift og avancere til at blive infrastruktur arkitekt.

En god uddannelse indeholder en del om arkitektur men et job som arkitekt kraever erfaring.
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. august 2012 - 22:36 #2
Jeg ved ikke, lige som arne_v ikke om der er en specifik uddannelse.

Her er et par link, jeg har ikke selv haft tid til at læse dem
så jeg ved ikke om det er noget af det du søger

www.ug.dk/ServiceMenu/Soegemuligheder/FreetextSearch.aspx?q=it arkitektur
http://www.teknologisk.dk/uddannelser/it-arkitekt/c449
Avatar billede ny89 Nybegynder
14. april 2013 - 17:10 #3
Lukker tråden :)
14. april 2013 - 17:53 #4
Solution architecs er certificerede.

men det er grunduddannelse, erfaring, videre uddannelse og certificering, som Arne_V skriver.
Avatar billede ny89 Nybegynder
14. april 2013 - 18:01 #5
Tak :)
15. april 2013 - 20:18 #6
Det var så lidt, og Arne havde jo svaret på det :)