Avatar billede mob77675 Nybegynder
24. august 2012 - 15:49 Der er 5 kommentarer

Tik lyde fra cykel

Hej med jer.
Jeg har en cykel (MTB) som laver tikkende lyde... især når der er belastning på (køre hurtigt eller op ad bakke). Jeg har skiftet pedaler og kranksæt, men intet har hjulpet. Lydende kommer præcis hvergang jeg har kørt en omgang med pedalerne, så det stammer fra den "forreste" del af cyklen (altså ikke skifterarm eller krans i bag).
Tak for gode ideer til hvordan det kan afhjælpes.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
24. august 2012 - 16:24 #1
Der er noget som ikke sidder stramt nok.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2012 - 17:19 #2
Har du skiftet tandhjulene foran?
Der kunne måske være en brist idet så det sidder og arbejder lidt frem og tilbage under belastning.
Avatar billede mob77675 Nybegynder
25. september 2012 - 19:34 #3
Tak for hjælpen til jer begge. Alt i forbindelse med pedaler, de forreste tandhjul m.m. blev adskilt, smurt og samlet igen og herefter er tik lyden væk.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 19:49 #4
Vil tro det har været tandhjulet der ikke har været spændt hårdt nok, og derved har arbejdet frem og tilbage som jeg også beskrev i mit første indlæg
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 19:50 #5
Og det er også den erfaring som scootergrisen kom med i sit indlæg