Avatar billede tobrukDk Novice
22. august 2012 - 23:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

gør siden til mobil også - mobil android

hej

det er sådan lige pt nu og her spørger jeg også på at min hjemmeside kan blive brugt via mobil!. har prøve lidt med "media queries" og det virker fint nok på computer hvis man sæt browser nede eller hvordan man forklare det..

Det er sådan at det er så skal den blive sat auto på at hvis "jeg gå ind via" mobil så skal den vise den version :)

så vil jeg høre omkring hvad jeg skal søger efter og hvad jeg skal gøre. jeg har kigge på "media queries",

http://www.appsdanmark.dk/

Jeg skal bare finde på en løse til mobil til tele..
Avatar billede keysersoze Guru
23. august 2012 - 09:44 #1
Hvis du benytter media queries, fx i form af at aflæse browserbredden, så vil du helt automatisk ramme alle enheder uanset om du sidder og resizer browseren på din PC eller du kommer in via en mobil eller tablet.
Avatar billede tobrukDk Novice
23. august 2012 - 13:47 #2
ja nemlig, ;) men hvis jeg prøve på min mobil så gider den ikke vise sådan som jeg gerne vil have det :(
Avatar billede keysersoze Guru
23. august 2012 - 13:59 #3
Det må være en fejl i linje 183.
Avatar billede tobrukDk Novice
23. august 2012 - 14:19 #4
hvad skulle det være?

hvis du tænker på det her;

@media all and (max-width: 950px) and (min-width: 800px) {
    #kategori-apps {
        width: 750px;
    }

så skal den se sådan der ude :) at den har 2 x {
Avatar billede tobrukDk Novice
23. august 2012 - 14:24 #5
Det hjælp lidt efter jeg fik gjort sådan her

@media screen and (max-device-width: 480px) {
    #content {
        width: 200px;
    }

men dog zoom den ikke helt inde til siden
Avatar billede keysersoze Guru
23. august 2012 - 14:31 #6
Du kommer bare med meget lidt information.

Prøv at tag et kig på meta viewport.
Avatar billede tobrukDk Novice
23. august 2012 - 15:00 #7
Altså nu har jeg en android mobil. så hvis jeg gå ind på siden så bliver siden form pænt men den zoom ikke inde på siden. i stede for at man selv skal gøre det :)

Du kan selv prøve se en gang på din mobil hvis du har android :)

skal jeg søge på meta viewport på google?
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2012 - 09:33 #8
hvis du ikke kender til viewport i forvejen så vil det være en god idé ja - kort fortalt kan du med den styre hvordan siden skal, eller ikke skal, zoomes.
Avatar billede tobrukDk Novice
25. august 2012 - 23:29 #9
Jeg fandt svar og komme frem til hvordan jeg skulle gøre og ligne og tak for hjælpen!