Avatar billede Hechno1983 Nybegynder
03. august 2012 - 10:52 Der er 1 kommentar

Sortering af date ud fra udvikling

Jeg har et datasæt, som for hver række repræsentere en given kunde, og hen i kolonnerne, har månedsvis udvikling i salget.

Et givent eksempel kan være:

Kolonne 1    Kolonne 2      Kolonne 3    Kolonne 4
Navn          Januar        Februar      Marts
Kunde A          10              2              4
Kunde B          20              22              15
Kunde C          5                7              1

Mening er, at jeg ønsker en sortering på hvor der er størst udvikling mellem månederne, altså størst udsving, I antal stk. ikke pct.

Jeg kan kun sortere ud fra f.eks marts måned faldende...altså isoleret på en måned og ikke på "forholdet/udviklingen" månederne imellem.

Nogen der har en VBA løsning til dette?
Avatar billede supertekst Ekspert
03. august 2012 - 11:42 #1
Måske - hvordan ville sorteringen se ud med dit eksempel?