Avatar billede jatime Nybegynder
01. august 2012 - 19:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flytning mail fra Outlook Express til Outlook

Skal hjælpe en ven med at flytte mails fra Outlook Express på ældre PC til ny PC, hvor Outlook er mail program. Har fundet "opskriften" på microsoft.com og det ser simpelt ud.

Iflg. denne skal mail filerne først importeres til Outlook Express på den ny PC og herefter importeres over i Outlook, men problemet er bare, at express ikke findes på den nye PC og iflg. hjælpeteksten ikke indgår i pakken.

Har ikke prøvet, men går ud fra at man kan oprette express på den nye PC, men findes der en anden "opskrift" uden at skulle oprette et mail program, man ikke skal bruge?
01. august 2012 - 19:41 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

(Men skal vi gætte på WIN7 ? - som IKKE indeholder den gamle OutlookExpress)
Avatar billede teknik Juniormester
01. august 2012 - 20:49 #2
Som Larry rigtigt har fat i, så leveres 99% af dagens "Nye PC'er" jo med win 7,
så et godt gæt er dermed, at din "Nye" version af "outlook express" hedder "windows mail".
Populært sagt, så er det dog stadig "samme barn" - men absolut i nyt smartere tøj m. flere lommer

Du foretrækker åbenbart "outlook" (et tredie mail-program)
som er en del af microsoft office pakken.
Her får man da også bl.a. bedre kalender faciliteter.

Som jeg læser det, så skal du i grove træk:

1. Hitte lagrings folder for "outlook express" på gl. PC
- klart lettest via menuvalg i outlook express

2. kopiere hele skidtet til et sted som er tilgængeligt for den nye PC.

3. Starte "outlook express"(nu kaldet "windows mail") på den nye PC, og angive (ny)"lagrings folder" til det sted hvor kopien nu ligger.
....standard opstart m. "oprettelse af e-mail konto" kan blot annulleres.-

4. Instruere "Outlook" om at importere "windows mail" e-mails og adresser.

Og det eneste du egentlig lader til at være lidt forvirret over, det er "barnets" nye navn

mvh :-)
Teknik
Avatar billede claes57 Ekspert
01. august 2012 - 21:04 #3
der er 2 længere løsninger
1) skift til thunderbird (der er kalender osv med)
2) se på http://outlook.com - der er lige undervejs, og bliver microsofts afløser for hotmail og en online version af outlook.
begge kan overtage data fra din gamle outlook-express, og de to bliver kørende de næste år (windows mail er jo allerede på vej ud)