Avatar billede kb5220 Nybegynder
25. juli 2012 - 07:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ajax live søg med selectbox og price slider

Hej Udvirkler,

Jeg er i gang med et lille projeckt og der er jeg nu komme til et lille problem. Hvor jeg skal bruge ajax. Og da jeg ikke har den støreste erfanging med Jquery/Ajax, Ville jeg spørge om hjælp

Jeg har nogle søgekriterier som er Category, Language, Day, Month som selectbox. En price slider.

Det jeg tænker der skal ske er når jeg komme ind på siden skal den load alle data fra en database, Derefter når jeg så begynder og vælge de forskellige ting på select box skal den filter resultaterne live til dem det passe til ud noget kalde mere til database fordi den havde hente det i start.

Grunden til jeg ikke ville have dem til extra kald til databasse er for at spare en masse HTTP Request. :)

Håber der er nogle som kan hjælpe mig med dette

Tak på forhånd :D
Lasse
Avatar billede mediman Nybegynder
25. juli 2012 - 11:49 #1
Det svarer jo til at køre rundt med en benzintank på 10 tons for at kunne køre forbi alle tankstationerne.

Hvorfor vil du det? En HTTP Request belaster hverken system eller båndbredde ret meget.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
25. juli 2012 - 13:28 #2
blev det ikke løst i dit spm på udvikleren.dk ??
Avatar billede olebole Juniormester
25. juli 2012 - 14:31 #3
<ole>

"Grunden til jeg ikke ville have dem til extra kald til databasse er for at spare en masse HTTP Request"

Begrundelsen lyder fornuftig, men den valgte løsning resulterer i langt flere HTTP-requests - med deraf følgende databasekald.

/mvh
</bole>
Avatar billede kb5220 Nybegynder
25. juli 2012 - 16:28 #4
mediman: Så jeg også har skrevet i teksten er jeg ikke så god til ajax/jquery. Så troede at dette var bedst. Self hvis det er værre skal det self ikke gøre på den med men med en ny data request i sted for.

ronols: Nej det gjorde det ikke.

olebole: Ca det samme svar som mediman fik :)
Avatar billede kb5220 Nybegynder
26. juli 2012 - 06:32 #5
Har fået det løst ved et andet sted