Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2012 - 15:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjælpeprogram.

Hej alle!

Ja så har jeg lavet et "fantastisk" program i C#, og der er jo en exe fil.
Hvorledes får jeg denne exe til at køre på en fremmed maskine?
m.v.h.
Ole
Avatar billede jjam Juniormester
15. juli 2012 - 15:41 #1
Du kan under menuen project/Public lave en installations filer.
Dotnet runtime skal vare installeret på den PC programmet skal installeres på.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2012 - 16:37 #2
Hej ijarn

Tak for dit svar,men jeg forstår det bare ikke, og det er jo nok fordi, at jeg er meget ny i dette.
Kunne du evt. lidt mere simpelt forklare hvad jeg skal.
m.v.h.
Ole
Avatar billede jjam Juniormester
15. juli 2012 - 17:11 #3
Hvis du bruger VS 2010 Express, så skal du på den computer exe filen skal flyttes til installere dotnet runtime. Det kan du gøre her.: http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=17851

Herefter kan du bare flytte exe filen til den nye computer.

Exe filen er placeret i Documents\Visual Studio 2010\Projects\xxx\xxx\bin\......exe

Vil du gerne have et 'rigtig' instalationsprogram, så prøv at kikke i menuen peoject\publich
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2012 - 16:38 #4
Hej ijarn!

Mange tak for svaret, nu har jeg fået det til at køre på en fremmed maskine.
Man skal jo kravle inden man kan få.
Vil du ikke skrive et svar hertil, således at jeg kan give dig point og lukke denne tråd.
m.v.h.
Ole
Avatar billede jjam Juniormester
17. juli 2012 - 17:22 #5
svar
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2012 - 22:34 #6
Hej igen
Tak for hjælpen.
m.v.h.
Ole