Avatar billede thadoews Nybegynder
22. juni 2012 - 19:03 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Fjerne mellemrum mellem tables!

Hej eksperter!

Jeg har et "mindre" skønhedsproblem.
I mellem to tables er der et hvidt gab. Hvordan fjernes dette? Evt. med css, så jeg kun skal gøre det på én side? :)

på forhånd tak, Simon
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
22. juni 2012 - 19:55 #1
Prøv og sæt margin og padding til 0px med CSS.
Avatar billede thadoews Nybegynder
22. juni 2012 - 20:35 #2
Det er de desværre ;/

Grunden er at over mit "topbanner" og min menu, er der en hvid stribe på et par pixels. Det ser tosset ud... ;S
Avatar billede pstidsen Novice
23. juni 2012 - 08:16 #3
Margin og padding er 0 over det hele? På table, billedet osv??
Avatar billede thadoews Nybegynder
23. juni 2012 - 09:46 #4
Ja, det synes ikke at hjælpe
Avatar billede pstidsen Novice
23. juni 2012 - 11:09 #5
Avatar billede thadoews Nybegynder
23. juni 2012 - 11:23 #6
Det sidder jeg og leger med nu med et andet problem, men jeg synes ikke at kunne se noget deri.

Jeg har dog denne:
<body topmargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" bottommargin="0" marginheight="0" marginwidth="0" bgcolor="#FFFFFF">

Hvor validatoren ikke mener at der er noget der hedder topmargin, leftmargin, rightmargin eller bottommargin. Hvis jeg fjerner dem, så "krymper" siden i kanterne både i IE og i FF.
Avatar billede pstidsen Novice
23. juni 2012 - 11:26 #7
Det hedder jo top-margin left-margin right-margin og bottom-margin
Avatar billede thadoews Nybegynder
23. juni 2012 - 11:29 #8
Hmm... Mit program, FF og IE mener det andet... Sætter jeg bindestreg mellem tagsne, mener de netop ikke at det er et gyldigt tag og smutter bare over det...
Avatar billede pstidsen Novice
23. juni 2012 - 11:55 #9
Det hedder margin-top margin-right osv. Har lige tjekket på W3 Jigsaw's side.
Avatar billede thadoews Nybegynder
23. juni 2012 - 18:57 #10
Jeg vil ikke sige dig i mod, men det virker altså som det skal uden bindestreg og det virker ikke som det skal med bindestreg?! :/

Fjerner jeg tagsne, så virker det ikke som det skal...
Avatar billede pstidsen Novice
23. juni 2012 - 19:15 #11
Kan bare konstatere at de ved W3 (dem der bestemmer HTML og CSS) bruger margin-top margin-left osv. Der må være noget andet galt.. Men hvad er det lige dit problem er? Det samme som altid? Link til din side ;-)
Avatar billede thadoews Nybegynder
23. juni 2012 - 19:26 #12
Jeg er enig med dig! Valideringen var helt tosset med at der SKULLE være bindestreg.

http://www.simonhollander.dk/slaegtlinks.shtml

Mellem menu og første billede er der en hvid streg. Den kan jeg simpelthen ikke få væk ;(
Avatar billede pstidsen Novice
23. juni 2012 - 19:36 #13
Avatar billede thadoews Nybegynder
23. juni 2012 - 19:47 #14
Nej, det kan jeg godt forstå du ikke kan :) Jeg skiftede også "bannerfarven" ud med en hvid for at undgå den hvide streg ;)

Prøv at se her:
http://gupl.dk/681444/
Avatar billede thadoews Nybegynder
23. juni 2012 - 19:48 #15
Jeg kan se at du bruger opera, virker menuen deri? :)
Avatar billede pstidsen Novice
23. juni 2012 - 22:30 #16
Nej det virker ikke i Opera.

Det er ret svært at gennemskue din kode.. Nogle steder har du CSS i eksternt dokument, andre steder bruger du inline CSS og nogle steder bruger du HTML attributter... Det ER noget med margin og padding. Lav en kopi af dit CSS dokument og sæt margin og padding til 0 overalt. Prøv og se om det virker.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
24. juni 2012 - 02:26 #17
Det med den hvide streg mellem logoet og menuen det er fordi sådan er det baggrundsbillede du har brugt på menuen :
http://www.simonhollander.dk/img/menu-bg.gif

De 6 øverste pixels i billeder er gennemsigtige, derfor hvide som sidens baggrund og det ser ud som om det er en streg.
Så du skal bare klipppe 6 pixels af toppen af billedet.
Avatar billede pstidsen Novice
24. juni 2012 - 12:59 #18
Tror måske du har misforstået det scootergrisen. Det er nemmere at se her: http://cl.ly/1w2U09302v0Z2h3b3j3U/Image%202012-06-24%20at%2012.58.27%20PM.png
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
24. juni 2012 - 16:52 #19
Jeg har klippet 6 pixels af billedet her :
http://scootergrisen.dk/test/test0127.html
Avatar billede thadoews Nybegynder
25. juni 2012 - 11:36 #20
Du har fuldstændig ret scootergrisen!
Der var 6 hvide pixels. Dem havde jeg ikke set.
Og så lidt ændringer i css, så var den hjemme! :)

Jeg takker mange gange for jeres hjælp og specielt pstidsen for din vedholdenhed :)

Jeg lukker den her og giver point til scootergrisen.
Avatar billede pstidsen Novice
25. juni 2012 - 11:54 #21
Beklager jeg ikke så det ;-) hehe
Avatar billede thadoews Nybegynder
25. juni 2012 - 12:06 #22
Helt i orden :) Det gjorde jeg heller ikke ;)