Avatar billede bas Forsker
11. juni 2012 - 21:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Auto print fra mail

Hej

Jeg er lidt nysgerrig.
Jeg har fået at vide, at man kan lave en service på en server der automatisk løbende tjekker på en eller flere e-mail adresser (via Exchange) og udskriver vedhæftede PDF dokumenter til indkommende mails på en printer. Jeg ved ikke, om det er Linux eller Windows server, men kan man sige noget kort generelt om, hvor omfattende og kompliceret det er at sætte op?
Nogen der evt. kan henvise til et par eksempler?
Kræver det bestemt software og / eller programmering?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede opt Nybegynder
11. juni 2012 - 23:11 #1
Ja det kan man godt.

En Exchange server kan kun køre i et Windows domain, så Linux kan ikke bruges her.

Det er ikke noget problem, for en automekanikker at skifte en tandrem, men en jordmoder, har nok ikke så let ved det.

Nøgle ordet er: eventsink (hvis det er Exchange 2000-2003) 2007 og 2010 har jeg ingen erfaring med.

:-)
Avatar billede bas Forsker
14. juni 2012 - 15:12 #2
Hej

Tak for dine kommentarer. Beklager min sene tilbagemelding.
Jeg tror jeg i første omgang i stedet prøver med en lokal installation af Automatic Email Manager http://www.automatic-email-manager.com/

Men programmet understøtter ikke Exchange, og derfor skal jeg i stedet have fat i en alm. pop email adresse.
Jeg tænker at jeg måske bare kan oprette et gratis webhotel et sted. Er der noget, der kan anbefales til dette?
Gmail kunne måske også være en mulighed. Jeg tror dog lige først jeg prøver med et gratis webhotel.
Avatar billede bas Forsker
14. juni 2012 - 15:34 #3
Nå, nu har jeg lige prøvet at oprette en gratis konto hos http://serverplads.net/ så må jeg se, om det hele når at blive klar til i morgen, hvor jeg gerne vil teste det.
Avatar billede bas Forsker
17. juli 2012 - 18:45 #4
Jeg vil lukke. Nogen der vil have points?
Avatar billede bas Forsker
11. august 2012 - 08:42 #5
Lukker.