Avatar billede EvaS Nybegynder
10. juni 2012 - 11:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløs forbindelse vises ikke

Er ny herinde, så jeg håber, at jeg har ramt den rigtige kategori.

Jeg har bredbånd gennem Stofa. Jeg har netop fået mit kabelmodem ombyttet fordi det andet var afgået ved døden. Det nye kabelmodem (Thomson twg870st) har fin forbindelse til internettet - men kun med kabel! (Bruger kun kabelmodem - ingen router).

Uvist af hvilken grund, vises mit trådløse netværk ikke på listen over tilgængelige netværk (hverken på den bærbare eller mobilen) - den finder alle mulige andre end lige mit.

- Jeg har fjernet den gamle trådløse forbindelse.
- Jeg har fjernet den gamle mac-adr på Stofas "Always On"- og tilføjet den nye.
- Jeg har genstartet modemmet (ladet det stå slukket et stykket tid).
- Alle aktuelle lamper lyser i modemmet. Også ikonet for trådløs.
- Jeg har genstartet computeren indtil flere gange for at se, om den så måske kunne fange forbindelsen, men nej.
- Jeg bruger Win7

Og nu er jeg gået i stå. (Jeg har haft ringe til teknisk support et par gange, men har ikke tålmodighed til at sidde i kø mere end 10 min ad gangen).

Er der nogen af alle I kloge hoveder, der kan hjælpe?
Jeg er på stadiet lige før alting kyles ud ad vinduet.

God søndag

Eva
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 11:49 #1
inde i kabelmodemmet er der en funktion der hedder noget med Hidden Broadcast, som gør det at den slår det fra så man ikke kan se det trådløse, så hvis du slår det fra så kan du se netværket.

Du skal ind i en browser og indtaste en ip adresse, adressen må stå i de papirer som du har fået fra stofa.
Avatar billede EvaS Nybegynder
10. juni 2012 - 12:10 #2
Jeg har ikke fået en IP-adresse fra Stofa. Der står heller ikke en adresse i mine papirer fra dengang jeg tegnede abonnement.
Avatar billede thov Forsker
10. juni 2012 - 14:05 #3
Routeradresser er næsten altid noget a.la. http://192.168.x.x, hvor x.x er en kombination af 0, 1 og mere sjældent 2.
Mest sandsynlige er:
http://192.168.1.1
http://192.168.1.0
http://192.168.0.1
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. juni 2012 - 14:06 #4
Smæk et kabel i din maskine til routeren fra Stofa.
Tryk så Windows tasten + R
Skriv ipconfig og tryk enter
Skriv IP-adressen (de fire tal med punktum imellem) ud for standard gateway ind i din browser (mozilla / internet explorer / safari / chrome)

Kodeordet til din router skal du nok have af Stofa, hvis det ikke står i dine papirer.
Avatar billede EvaS Nybegynder
10. juni 2012 - 15:15 #5
Hej

Det er ikke en router, men et kabelmodem. Jeg har ikke ingen router.

Jeg har fundet standard gateway via cmd prompten, men IP adr dér er xx.xx.xxx.xxx og ikke xxx.xxx.xxx.x som de jo normalt er. Ikke at jeg ved om det har nogen betydning.

Anyway, så får jeg ikke noget ud af, at taste IP adr ind i browseren. Der sker ikke rigtig noget - til sidst hopper explorer bare videre til en google søgning på ip adr.

På Stofas hjemmeside - under mit abonnement  - er der et link til routeropsætning, men derunder står der bare at mit modem ikke understøtter den funktion.

Jeg tænker om Stofa måske har glemt at aktivere et eller andet?
Avatar billede EvaS Nybegynder
10. juni 2012 - 19:46 #6
Hej

Så lykkedes det mig at komme igennem til support.
Det viste sig, at Stofa havde glemt at aktivere den trådløse funktion i det nye modem. Da det var gjort, skulle det virke efter 5 minutter, men jeg kunne stadig ikke få det til at virke.
Efter endnu et opkald viste det sig, at de også manglende at oplyse mig om, at netværket havde skiftet navn.

NU kører det!

Tak for input. Selvom ingen af jer (af gode grunde) kunne give løsningen, så vil jeg gerne give point for hjælpsomheden.

Så næste sppørgsmål fra en nybegynder - hvordan gør jeg?
Avatar billede thov Forsker
15. juni 2012 - 12:21 #7
Det ser ikke ud som om nogen er interesseret i point, så accepter di eget 'svar', så kan du genbruge dem en anden god gang :-)