Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 00:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

dual boot med windows 7 professional og windows server 2008

hej eksperter  jeg har en HP a1610n Pavilion Media Center Desktop  med windows 7 professional 32-bit  windows 7 er en 32-bit  og computeren er en 64-bit

og jeg har windows server 2008 32-bit  og jeg vil gerne kunne boot med windows server 2008 og windows 7 på samme pc (dual boot ) hvordan gøres det ????  og der er ikke  virtualization  i bius :(( hvordan får jeg det ???

og kan man bruge windows deployment services i virtualbox ???

og det er dual-boot hvordan får jeg det ? man må da ikke køre flere styresystemer (eller må man ) ?

jeg ved på mac er der nåde som hedder bootcamp MEN det dur jo ikke til pc  eller hvad ?  Findes der  nåde lignende til windows ??

på forhånd tak :-)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. juni 2012 - 08:08 #1
Du kan sagtens køre dual boot på den med diverse bootmanagere. Du skal bare sørge for at de understøtter de to styresystemer, da du ellers risikerer at alt crasher på et tidspunkt.

Jeg tror dog næsten det bedste her ville være en hardwareløsning med en ekstra harddisk i maskinen og så vælger du bootdisk enten i BIOS eller via BIOS's bootmenu.
Denne metode gør at de to styresystemer er adskilt og ikke begynder at overskrive hinandens filer, men at du dog stadigvæk kan tilgå filerne fra det andet styresystem i og med at det andet styresystems harddisk vil sidde som en ekstra drev.

Og man kan sagtens køre WDS i VirtualBox. Har pt et komplet SCCM-setup med AD, WDS, MDT, SQL o.a. i en VM på VirtualBox og deployer også til bl.a. VMs på samme VirtualBox.

Hvis du vælger en softwareløsning med en boot-manager, så kan jeg desværre ikke give nogle anbefalinger, da jeg klart foretrækker hardwareløsningen pga. de færre problemer, men en søgning på google på bootmanagers burde give lidt resultater.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 10:26 #2
hej  jeg har ikke  virtualization  :(((

hvordan får jeg det min computer er en HP a1610n Pavilion Media Center Desktop
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. juni 2012 - 14:03 #3
Du får kun virtualisering med ny CPU og bundkort, hvilket i princippet vil sige ny computer.
Du kan dog stadigvæk dual boote som skrevet tidligere.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 14:23 #4
hej jeg vil gerne dual boote med windows 7 og windows server 2008

hvoran ?
jeg har avet en partition  men den er ikke stor nok den er kun på , gb :((( hvordan laver jeg den større ?????
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. juni 2012 - 14:29 #5
Du kan sikkert ikke lave den større uden at lave en af de andre mindre og er der kun en anden, så er det formentligt din nuværende Windows partition, som ikke sådan lige kan gøres mindre.

jeg vil anbefale dig at backe dine ting op på andre medier og så starte forfra med en total sletning af harddisken og en ren installation af begge styresystemer.
Der er godt nok programmer, der kan formindske eller forstørre en partition, men det kan meget let skabe STORE problemer, når man begynder at benytte bootmanagere.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 14:44 #6
hej Wally1973 i computeradministration under lager>diskhåndtering  så er min (C:) driv  186,21 GB NTFS

hvad skal jeg nu ???? :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 15:52 #7
nu dur det har windows 7 og VirtualBox med windows server 2008