Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2012 - 15:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ændre width + height i EasyGallery

Jeg har brugt EasyGallery på mit website, men jeg vil gerne ændre width og height, da billedet fylder hele skærmen når man klikker på thumb'n.

Har i nogle erfaringer med hvad jeg kan gøre?
Jeg har prøvet at ændre css'en men det virker ikke, den laver bare overflow:hidden.

I kan selv tjekke filerne på denne side, men jeg tror det er i easygalleri.php eller i slimbox2.js har prøvet at ændre #lbimage i slimbox.css

http://www.freitagmorgen.de/index.php

Håber I kan hjælpe :-)
(Det minder meget om lightbox)
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2012 - 16:10 #1
<ole>

Vi kan ikke se, hvad du har lavet - og så kan det jo være vanskeligt at rette noget. Prøv at lægge et link til siden  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2012 - 16:25 #2
Troede bare det var nemmere at i fik linket til downloadet så kunne i selv kigge i koderne :-)

jeg kan godt smide et link, men tror ikke det vil hjælpe jer så meget da det nok er i en .js fil som er includet :-)

http://www.true-life.dk/prov.php
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2012 - 16:41 #3
Jamen, det fungerer jo helt, som det skal. Når man klikker på thumb'en, loades det store billede usynligt af JavaScript. Når billedet er hentet, kan dets bredde og højde aflæses - hvorefter browseren kan centrere billedet og vise det.

De forskellige light-box-kloner viser altid det store billede i fuld størrelse. Du skal med andre ord bare nedskalere dit store billede til den ønskede størrelse  =)
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2012 - 16:52 #4
Jamen hvordan nedskalere jeg billedet med kode, da der jo vil være situationer hvor der er 100 billeder?
Tænkte bare man kunne gøre det med kode i stedet for at beskære dem selv i et billede redigeringsprogram.
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2012 - 16:56 #5
Det gør du ikke. Du nedskalerer naturligvis i et billedbehandlingsprogram. JavaScript og PHP er velegnet til at lave hjemmesider med - billedbehandlingsprogrammer er gode til billedbehandling  *o)
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2012 - 17:06 #6
Ja men det nytter jo ikke noget når det er et billede galleri med 500 billeder og jeg ved at man kan gøre med med javascript eller php men jeg kan bare ikke finde ud af det selv, så :-)
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2012 - 17:16 #7
Så er det nok bare mig, der ikke evner at udføre mit erhverv som webudvikler  *o)

Sammen med PHP leveres et library, som hedder GDlib. Det er beregnet til billedbehandling. Det kan sagtens nedskalere et billede, men for det første bliver det jo en nedskalering i blinde - med et mere eller mindre tilfældigt resultat.

For det andet fylder dit Pride.jpg 18MB. Når GDlib folder det ud på serveren, fylder det over 20MB (- og der stod tyve megabyte ...!). Altså skal der til en begyndelse bruges 20MB RAM til bare at loade det. Derudover kræver hver enkelt bearbejdning bunker af RAM på et så stort billede. Glem det!

Billeder direkte fra et digitalkamera er ikke egnet til brug på Internettet. Når folk køber et digikamera, må de lære at klargøre deres billeder til brug på nettet, hvis det skønnes, de er værd at publicere dér  =)
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2012 - 17:18 #8
- og der skulle selvfølgelig stå: "For det andet fylder dit Pride.jpg 1,8MB."
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2012 - 14:16 #9
svAR
Avatar billede olebole Juniormester
11. juni 2012 - 14:41 #10
Nå!
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2012 - 15:15 #11
fandt en anden løsning :-)
Avatar billede olebole Juniormester
11. juni 2012 - 15:39 #12
Så ville de fleste nok opfatte det som udtryk for ganske almindelig og forventelig høflighed, at man oplyser om den slags - i stedet for bare at klappe tråden i.

Jeg kan varmt anbefale dig at læse FAQ'en, så du ved, hvor du er landet, og hvordan kulturen er på stedet  *o)
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2012 - 15:41 #13
Du bliver jo oplyst om det pr. mail og det er ikke alle der har tid til at sidde herinde 24/7 - time is money.
Desværre.
Avatar billede olebole Juniormester
11. juni 2012 - 16:07 #14
Så burde du måske prøve at tænke dig lidt om. Ellers kunne du meget let blive den næste bruger, folk ikke gider hjælpe.

Du skal tænke på, at den eneste grund til, at du kan få hjælp til at spare penge, er, at andre - ofte yderst kompetente udviklere - ganske gratis investerer en del af deres fritid i at hjælpe bl.a. dig.

Din besparelse er med andre ord noget, vi andre investerer i. Lysten til det forsvinder naturligvis hurtigt, når en bruger viser sig som en 'ligeglad igle'.

Det er såmænd ikke så svært. Det eneste, der forventes af dig, er ganske almindelig høflighed og social adfærd  =)