Avatar billede jhjorsal Mester
05. juni 2012 - 22:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside nede

Jeg lavede engang for knap 100 år siden en hjemmeside for en bekendt, som har kørt upåklagelig lige siden, eller var det 10 år. Men nu virker den pludselig ikke mere, det var et cms system, CMSSimpel hed systemet, og det har altid lagt på TalkActive, Web10 eller hvad de nu hedder. Jeg kontaktede dem idag og fik at vide at de havde geninstalleret serveren, jeg spurte så om det havde nogen betydning for stierene, og fik dette svar:
Jo der er ændret i filstrukturen, før skulle man CHMOD 77X for at få skriverettigheder på filer/mapper, nu skal det være 7X7
Desuden er safe mode deaktiveret nu og man kan ikke bruge register_globals mere
Mit problem er at forsiden godtnok kommer frem men jeg kan ikke komme videre til nogle af de andre menupunkter, hvis jeg ligeledes logger ind i CMS systemet, kan jeg ikke komme til nogle af de faneblade der er med bl.a. indstillinger for CMS systemet. Da det godtnok er lang tid siden jeg sidst har rodet med hjemmesider, er det svar jeg fik godtnok lidt sort snak, gir det mening for jer og kan jeg gøre noget ved det. hjemmesiden ligger på agtrupgaard.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2012 - 23:03 #1
Det kunne sagtens være et problem med register_globals. Hvor man før kunne skrive $guestbook ved en url com h t t p ://agtrupgaard.dk/?&guestbook skal man nu skrive $_GET['guestbook'].

Men det kan være dit CMSSimple gør det anderledes. Du kan prøve at finde rundt i koden, eller hente den nyeste version.
Avatar billede jhjorsal Mester
05. juni 2012 - 23:54 #2
Jeg tror den hurtige løsning i første omgang er at installere cmssystemet på et andet webhotel, jeg havde nemlig en backup pakke til at ligge på et one.com hotel og den virker, så det er faktisk allerede gjort. Men nu skal jeg jo så have Domain navnet Agtrupgaard.dk til at pege på holm-jorsal.dk/agtrupgaard. ved du hvordan man gør det? og gerne så der kun står www.agtrupgaard.dk i adressefeltet.
Jeg er inde i dns i kontrolpanelet
http://www.holm-jorsal.dk/Unavngivet.JPG
Avatar billede jhjorsal Mester
09. juni 2012 - 08:07 #3
jeg lavede bare en automatisk viderstilling i indexfilen, tak for hjælpen erik, og lig et svar
Avatar billede jhjorsal Mester
19. juni 2012 - 10:38 #4
hmmm, så lukker jeg selv