Avatar billede phalanx Nybegynder
03. juni 2012 - 15:55 Der er 2 kommentarer

fjernadgang til NAS/port forwarding

Jeg vil gerne kunne tilgå min NAS (Synology 212+)udefra, men har svært ved at gennemskue hvordan man gør.
Jeg har internet gennem Yousee. Har Yousees kabelrouter (Netgear) liggende i mit bryggers. Pga. afstanden til routeren har jeg en anden wireless router(SMC Barricade) stående mere centralt i huset. Den er forbundet til Netgear med kabel.
Jeg har NAS-en koblet til SMC-routeren og det fungerer fint. Har også prøvet at koble den direkte til Netgear-routeren, men så kan Synology assistant ikke se den...
Hvordan finder jeg min NAS "udefra". Skal jeg lave port forwarding i både Netgear og SMC?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2012 - 16:06 #1
Det kommer an på hvordan du skal kunne tilgå den ude fra :)
Avatar billede phalanx Nybegynder
03. juni 2012 - 18:08 #2
Jamen, jeg vil gerne kunne bruge alle funktioner i NAS-en - som når jeg sidder derhjemme - uanset hvor jeg befinder mig. Først og fremmest Audiostation, diskstation m.v. Jeg skal også bruge den til at tage back-up på.