Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2012 - 11:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tabel opsætning er ændret

Hej
Jeg har lavet en word template..... denne template har af en eller anden årsag en anden tabel opsætning end et af mine andre dokumenter. For hvis jeg lavet en markering af en tabel i document1 of sætter den ind i min template er det slet ikke den samme tabelopsætning jer ser, pludselig er:
- Celle bredden forskellig
- Teksten bliver rykket 2 cm ind på hver celle
- osv osv

Hvordan kan jeg se hvad forskellen er på de 2 opsætninger?
Og hvordan laver jeg dem ens.... eller lader min template være "dum" så den bare tager det ind der forsøges...
Avatar billede perhol Seniormester
25. maj 2012 - 13:07 #1
Lige når du har sat din tabel ind skulle der gerne være et ikon nederst til højre for din tabel.
Klik på ikonet, vælg [Bevar kildeformatering], så skulle din tabel gerne få samme formatering som den havde der hvor du kopierede den fra (også skriftsnit m.m.).
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2012 - 09:53 #2
Tak det virker MEN hvordan kan jeg ændre dette til at være grundindstillingen i en dokument tamplate?

Hvordan / hvor ændre jeg grundindstillingen for tabeller?
Avatar billede perhol Seniormester
29. maj 2012 - 21:20 #3
Nu fremgår det ikke hvilken version af Word du bruger. Jeg bruger Office 2007.
Klik på 'Globen' (Office-knappen i øverste venstre hjørne).
I bunden af den fremkomne menu er der en blå linie med 2 knapper, Word-indstillinger og Afslut Word.
Tryk på Word-indstillinger.
Tryk på punktet Avanceret i venstre side.
I højre side af boksen er mulighederne inddelt i afsnit med blå linjer med navn på afsnittet.
Andet afsnit hedder 'Klip, kopier og sæt ind'.
Første, andet og fjerde punkt sætter du til 'Bevar kildeformatering (standard)'.
Du kan altid bruge den metode jeg beskrev d. 25 maj hvis du ikke ønsker at sætte ind med kildens formatering.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2012 - 11:47 #4
Hej

Tak, jeg syntes jeg kom en smule længere... jeg bruger word2003 :(

Men jeg går ind i "option" og under "edit" fjerner jeg helt "smart cut and paste"

Det ser så også bedre ud... DOG når jeg så paster en tabel ind er teksten i den oprindelige tabel sat til at teksten starter fra venstre side mens når jeg paster den ind så starter den 1 cm inde i cellen. Dette gør at en celle på 2 cm i bredden pludselig bliver dobbelt så stor.
Så den skal også bevare det setup.... Det kan i virkeligheden være at jeg har sat det en smule forkert op eftersom vi ikke bruger samme version og jeg derfor ikke kunne følge din vejledning 100%.
Avatar billede perhol Seniormester
31. maj 2012 - 00:54 #5
Har ikke længere adgang til Office 2003, hverken hjemme eller på arbejdet.
Beklager.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2012 - 08:03 #6
Øv det er nok kun mit arbejde der har været på udsalg på nationalmuseum :)
Avatar billede perhol Seniormester
31. maj 2012 - 20:03 #7
Såmænd nej.
Det foregår sikkert mange steder.

Prøv at oprette et nyt spørgsmål hvor du klart angiver at det drejer sig om Word 2003 samtat du ønsker at finde ud af hvordan man indstiller den til at bevare al kildeformatering når du indsætter.

Jeg tror at det er et 'kendt problem', at kopier/indsæt kan drille hvis kilde- og måldokument ikke har de samme typografier. Måske er det det der driller dig!

Du skal lukke dette spørgsmål først. Når du ikke har fået en løsning gør du det ved selv at lægge et svar og acceptere det.

Held og lykke.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2012 - 11:45 #8
lukker spm