Avatar billede Thingo Nybegynder
22. maj 2012 - 11:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mister internet 5 min over hel

Hej

Jeg har de sidste 2 dage haft problemer med at min computer dc'er fra internettet 5 minutter over hel hver time.

Det er nogle korte DC'er for ventrilo logger på når den prøver at reconnecte 5 sek efter.

Jeg troede først det var min TDC hometriobox eller TDC's skyld, da jeg den seneste uge op til igår har haft tilfældig tidspunkter hvor mit internet faldt til 0,5 mbit og så langsomt byggede sig op til mine normale 6 mbit, dette er ikke sket siden det her begyndte.
Men nu har jeg testet på 4 forskellige computere og nu har det vist sig at det kun er på min computer internettet ryger 5 over. Jeg har siden da så prøvet at opdatere mit netværkskort's driver, men den var up to date.

Jeg har googlet det og kigget på TDC's forum, men jeg kan simpelthen ikke finde en løsning, så jeg håber der er nogle som kan komme med nogle nye løsningsforslag:)?

Tror jeg fik det meste med ellers må i lige spørge:P

- Mikkel
Avatar billede KHHP Juniormester
22. maj 2012 - 11:45 #1
Kunne godt lyde som noget skidt, men det kan man hurtigt finde ud af ved at bruge malwarebytes og hijackthis, som er gratis software til at finde "snavs", dog har jeg ikke forstand på at læse de log-filer programmerne giver dig, men jeg ved at der er brugere herinde der kan finde ud af at læse dem.
Mit bedste bud ville være at der var "snavs" i den og derfor burde du geninstallere fra din Windows CD/DVD. Men i første omgang kan du prøve at højreklikke på "Computer" vælge "Egenskaber". Derefter vælger du enhedshåndtering i venstreside, hvis du bruger windows vista eller windows 7. I windows xp vælger du hardware og så enhedshåndtering, hvis jeg husker rigtigt. Derinde dobbeltklikker du så på netværkskort og vælger "Fjern" ved at højreklikke på dit netværkskort. Når den har fjernet kortet fra enhedshåndtering, skal du genstarte og lade den installere driveren til netværkskortet igen. Hjælper det ikke, så tag backup af dine filer, geninstaller windows fra CD/DVD og opdater windows, samt installere og opdatere sikkerhedssoftware. Når det er gjort kan du overføre dine personlige filer, samt installere spil og programmer igen.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
23. maj 2012 - 00:00 #2
Du må have en planlagt opgave der kører på det tidspunkt og som bruger en ressource så meget at du mister forbindelsen.
Avatar billede Thingo Nybegynder
06. februar 2013 - 15:57 #3
*Afslutter