Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2012 - 14:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

offentlig nameserver (DNS?).

Hej eksperter,

Jeg ønsker at lave en offentlig DNS server, hvor en gruppe eller flere enkelte ip adresser vil blive dirigeret til en anden side ved udvalgte opslag.

eks.
Gruppe1 ip-86.45.65.65, søger på www.google.com, vil den få ip adressen til www.google.dk, hvis den laver andre søgninger vil den blive dirigeret hen til anden secondary DNS server.

Gruppe2 eller andre ip som ikke er defineret gruppe 1, laver samme søgning www.google.com så skal den blive dirigeret direkte til den secondary DNS server.

kan dette lade sig gøre? jeg har undersøgt sagen kort og har fundet frem til Bind9 som muligvis kan klare opgaven. Er her nogen som kan sætte mig igang?? (er langt fra en ekspert på området).

Mvh
Tonny M.
Avatar billede montago Praktikant
16. maj 2012 - 15:44 #1
et lille problem du måske kan komme ud for, er at hjemmesidens indhold loades baseret på web adressen (kaldet host headere)

f.eks. har jeg en server som hoster domænerne:
www.my-site.com
www.randomside.dk

de har samme IP men min Webserver kigger på hvad der bliver bedt om, og viser derefter en af de 2 sites.

du kan sagtens komme ud for at både Google.com og Google.DK hostes på samme server - hvilket gør dit forsøg på redirect ligegyldigt.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2012 - 23:38 #2
kan godt se din pointe, men dette "dilemma" kan jeg i teorien være ligeglad med bare den gruppe bliver dirigeret derhen jeg har specificeret, google.com var bare et eksempel.

jeg ville gerne at en specifik gruppe bestående af x-antal ip-adresser (en eks. ip fil), vil kunne få et DNS lookup fra en y-antal specifike sites (DNS cache fil), findes opslagene ikke skal de bruge en secondary DNS.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2012 - 12:30 #3
afsluttet har brugt en linux maskine og bind9