Avatar billede Snowmaan007 Nybegynder
16. maj 2012 - 04:38 Der er 4 kommentarer

Ændre DNS - Telia 4G Simkort

Hey boys and girls.

Jeg har brug for jeres hjælp, da jeg nu sidder her kl 04.32 og river  mig i håret!

Sagen er den at jeg har en Samsung Galaxy Tablet med Androide Honeycomb hvor i der sidder et Telia 4G simkort.

Jeg rejser en del i danmark og har en profil på Netflix som jeg tilgår fra min boxee box samt div. computer i hjemmet. Men det nemmest ville jo være hvis jeg kan bruge min tablet til at se netflix på. Indtil videre har det kun lykkes mig at komme på netflix når jeg er på wifi her i hjemmet...også går det "fede" ligesom lidt i stå. Når jeg slukker fra mit wifi og den automatisk kobler sig på Telia 4G net har jeg problemet da den ikke ville benytte netflix.

Hvordan ændre jeg den dns på telia´simkort?
Det skal lige siges jeg bruger unblock-us sammen med netflix.

Håber i kan hjælpe, der er 200p til den som kan løse mit problem.

Mvh Mig :-)
Avatar billede sand321 Nybegynder
16. maj 2012 - 10:20 #1
Du kan ikke ændre det på simkortet så vidt jeg ved, men du kan godt ændre dns ip'erne ved at følge denne guide:

http://www.bleuken.com/samsung-galaxy-tab-tweak-1-using-google-or-open-dns-on-3ghsdpaedgegprs-20101230/
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. maj 2012 - 12:04 #2
Jeg tror ikke dit problem er DNS indstillingerne.
Det er nok mere noget med den kryptering der sker til Unblock-US.
Det kunne tænkes at der blev benyttet en VPN-forbindelse af en art og at det var krævet at protokol 47 GRE blev routet, hvilket ikke altid er tilfældet.
Avatar billede Snowmaan007 Nybegynder
16. maj 2012 - 15:12 #3
Så med andre ord så kan det ikke lade sig gøre?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
18. maj 2012 - 22:32 #4
Jeg gætter kun ud fra din beskrivelse.
Du bliver nødt til at undersøge hvad unblock-US kræver og så forhøre dig om Telia understøtter dette.