Avatar billede stejuu Novice
12. maj 2012 - 13:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Login på web sql server

Hej til Alle jer kloge hoveder

Jeg er forholdsvis ny i ASP.NET / SQL Server 2008 og Visual studie 2010, så jeg håber derer nogen der har lidt tålmodighed

Jeg har købt et webdomæne med tilhørende ms sql server 2008, som jeg har oprettet en database med tilhørende tabeller i.

Nu er jeg ved at lave en hjemmeside der skal have adgang til data, men når jeg kører applikatione får jeg flg. fejlmeddelelse:

"Der opstod en netværksrelateret eller forekomstspecifik fejl, da det blev forsøgt at oprette forbindelse til SQL Server. Serveren blev ikke fundet, eller der var ikke adgang til den. Kontroller, at forekomstnavnet er korrekt, og at SQL Server er konfigureret til at tillade fjernforbindelser. (provider: Named Pipes Provider, error: 40 - Der kunne ikke åbnes en forbindelse til SQL Server.)"

Min conection string ser sådan ud:
SqlConnection conn = new SqlConnection(@"Data Source=mssql1-uno;Initial Catalog=My_DB;User Id=MyUserId;Password=MyPassword");

Håber en eller anden gider hjælpe mig videre
Avatar billede arne_v Ekspert
13. maj 2012 - 01:30 #1
Forsoeger du at tilgaa database paa web hotel hjemmefra?

Hvis ja - er der aabnet for det fra web hotellets side?
Avatar billede stejuu Novice
13. maj 2012 - 10:23 #2
Jeg er ved at oprette formularer hvor det er muligt at brugere der er logget ind, med forskellige brugerrettigheder, skal kunne CRUD i databasen.
Det er lykkes at oprette tabellerne, men hele idéen er at brugerne selv skal kunne vedligeholde data og data skal kunne præsenteres på hjemmesiden.

Steen
Avatar billede stejuu Novice
13. maj 2012 - 11:06 #3
HAr fundet løsningen havde glemt at skrive hele adressen på min web udbyder.

Tak for hjælpen og undskyld min manglende kompetencer
Steen
Avatar billede stejuu Novice
15. juni 2012 - 10:09 #4
Ved ikke hvodan jeg tager denne tråd af så jeg prøver denne vej