Avatar billede AnyFellow Mester
06. maj 2012 - 10:57 Der er 1 løsning

Brug af jquery/ajax til loginboks

Hej

Her er mit scenario i dag:
Jeg har en index.php der viser en loginboks. Loginboksen er placeret i en div.

Loginboksen kan se ud på 3 måneder, afhængig af hvad brugeren har forsøgt:
1. Loginboksen viser en form med 2 felter samt en login-knap.
2. Loginboksen viser en fejlmeddelelse samt en "prøv igen"-knap.
3. Loginboksen viser en "velkommen xxx"-tekst samt nogle links til f.eks. brugerens profil samt en logud-knap.

Jeg kunne godt tænke mig at login/logud kom til at fungere uden at siden skulle opdateres, idet det giver den bedste brugeroplevelse.

Jeg har en del spørgsmål, nogle strukturelle og nogle kodemæssige:
1. Når brugeren går ind på siden kan index.php se om brugeren er logget på og så vise det rette indhold af div'en. Dette medfører dog at jeg er nødt til at have min logik liggende dobbelt i både index.php samt den fil der håndterer jquery. Er dette normalt, eller kan jeg strukturere det anderledes?

2. Indtil videre har jeg kun anvendt jquery til at vise en enkelt linje tekst i en div (returneres via JSON), men hvordan håndterer jeg visningen af de forskellige html-scenarier? Gerne et lille eksempel eller link til hvordan jeg strukturerer min jquery til at indsætte html de rigtige steder.

3. Når brugeren klikker på login og f.eks. har indtastet forkert adgangskode, er det muligt at trykke på en "Prøv igen"-knap, der er placeret inde i min div. Hvordan håndterer jeg dette?

Jeg har min logik omkring at få min form til at poste til en php-fil jeg har lavet (data returneres i JSON), men når jeg klikke på "Prøv igen"-knapper går det galt, idet siden reloades.
Avatar billede AnyFellow Mester
07. maj 2012 - 11:18 #1
Lukker