Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2012 - 23:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på mit netværk med netkabel?

Hej eksperten!
Jeg har et problem efter jeg havde installeret tråløst netkort i min pc, nu skulle jeg op sætte den med netkabel, så virker nettet ikke,

Det virker med trådløst. Men ikke med netværkskabel? Har være inde og prøve at fejl søge osv.
Forresten, kan komme på nettet via. Mobil. Samt har os kunne komme på nettet fra min pc vis net kabel. Men kan ikke mere?

Tak på forhånd.
Avatar billede sand321 Nybegynder
04. maj 2012 - 00:04 #1
Findes netkortet i enhedshåndtering?

Hvis det gør så tjek at den er sat til DHCP.

Hvordan har du fejlsøgt?
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2012 - 00:33 #2
Jamen har fået computeren til at fejl søge.
Slået det trådløse kort fra.
Taget det trådløse kort ud af maskinen.
Da det er en test pc, så har jeg prøvet at formatere den.

Nogle af de ting jeg har prøvet. Ingen af tingene har virket.
04. maj 2012 - 01:44 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

...Findes netkortet i enhedshåndtering? ... Enhedshåndtering?
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2012 - 11:26 #4
Win7, og ja. Det findes i enhåndsterning.
Avatar billede sand321 Nybegynder
04. maj 2012 - 13:39 #5
Du har fået computeren til at fejlsøge ved at trykke diagnosticer? Hvilken fejlmeddelelse fik du i så fald?

Har du prøvet med et andet lan kabel?
Er der lys i dioden der indikere at der er forbindelse?
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2012 - 13:57 #6
Der stod bare at problemet ikke kunne løses.
Ja, har prøvet andet kabel.
Der er lys i alt hvad der skal lyse.
04. maj 2012 - 14:06 #7
Kontrolpanel - "Netværks og delningcenter" - Hvad står der der ???
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2012 - 14:13 #8
Der står: Netværket er ikke identificeret.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2012 - 19:36 #9
det var der ikke mange der vidste noget om.
Avatar billede sand321 Nybegynder
15. maj 2012 - 09:08 #10
Kan computeren komme på nettet med kabel et andet sted?
Har du en anden computer du kan koble på med et kabel og se om det virker?

Hvis det ikke virker med en anden computer, så tjek indstillingerne på routeren. Nulstil den evt..

Hvilken IP adresse har du fået?
Tjek osse DNS serverne.
Prøv at slå firewallen fra og se om det hjælper.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2012 - 17:43 #11
#sand321

Computeren kan komme på nettet via. Lan på et andet netwærk. Bare ikke på mit eget.
Har ingen anden computer, men har et tv der kan komme på Lan. Intet problem.
Mit net/router er blevet nulstillet af både af mig, og inde fra min internet udbyder.
Ingen forskel på om jeg deaktivere min firewall.
Min router giver min computer en ip, osv.

Du er velkommen til at få id/kode til teamviewer og prøve om du kan fikse det.
Avatar billede sand321 Nybegynder
16. maj 2012 - 09:40 #12
Ok. Har ikke mulighed for at bruge teamviewer herfra hvor jeg sidder, men prøv om du kan pinge routeren.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2012 - 21:56 #13
Lukker.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2012 - 21:57 #14
ping.