Avatar billede lamix Nybegynder
03. maj 2012 - 14:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Subtrahering af data i samme tabel

Hej

Jeg skal have oprettet en database i Access med aflæsninger af målere månedsvis. Jeg har derfor oprettet en tabel indeholdende dato for aflæsning samt aflæsning for de enkelte målere.

Men hvordan får jeg beregnet det månedsvise forbrug på de enkelt målere. Med andre ord. Den nye indtastning skal subtraheres fra forrige indtastning.

Venligst
Laila
Avatar billede mireigi Novice
03. maj 2012 - 15:22 #1
Det kan du gøre med subselect:
SELECT MaalerNr, (Maaling - (SELECT MAX(Maaling) FROM tblMaaling WHERE (MaalerNr = m1.MaalerNr) AND (MaaleDato < m1.MaaleDato))) AS Maaling, MaaleDato
FROM tblMaaling AS m1
ORDER BY MaalerNr, MaaleDato DESC
Avatar billede lamix Nybegynder
03. maj 2012 - 15:48 #2
Mange tak for hurtigt svar. Det vil jeg prøve.