Avatar billede Slettet bruger
29. april 2012 - 08:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sporadiske udfald på netværk

Vi har nogle netværksproblemer, som vi meget gerne vil have identificeret nærmere. Sporadisk oplever vi lange svartider - eksempelvis tager det nogle gange flere sekunder at åbne en ny mail (kontakter serveren for at hente informationer) i Outlook/Exchange (2010). Tilsvarende problemer med at åbne/gemme filer og få svar fra økonomiprogrammer.

Umiddelbart er det svært at se om problemet skyldes serverbelastninger eller switche, der har problemer.

Findes der monitoreringsværktøjer der kan klare dette?
Avatar billede juleulven Nybegynder
29. april 2012 - 10:46 #1
* hvor mange servere har du og hvor ligger hvilke tjester
* hvad er netværks strukturen (kablet, trådlåst for både klienter og servere)
* hvordan arbejder klienterne? lokalt eller via wts? (hvis wts er det hosted ude i byen eller lokalt)
* Hvad er servernes ressourcer? RAM/CPU ?

der er masser af monitorerings værktøjer men kræver ofte en del forberedelse og indsigt... her må jeg stå af...

men derfor kan man jo godt kigge på serverens reaktioner (performance) og tale lidt om netværket/klienterne
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2012 - 18:45 #2
Kablet netværk med mange fysiske og virtuelle servere...
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 09:35 #3
Svar?
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 05:57 #4
Timeout