Avatar billede tilbageblik Nybegynder
24. april 2012 - 15:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Corsair K60 via USB eller ps/2?

Hej folkens.

Jeg har forleden investeret i et Corsair Vengeance K60 (semi-)mekanisk tastatur. Tilslutning foregår som udgangspunkt via USB.

Dog vil jeg foretrække at forbinde skidtet til min computer via ps/2, dels for at undgå konstant polling mellem cpu og keyboard via usb og dels for at få en dedikeret kommunikationskanal mellem cpu og tastatur.

I den sammenhæng siger noget i mit baghovede mig, at hvis jeg benytter ps/2 porten, mister jeg funktionaliteten på de få multimedietaster, tastaturet er udstyret med... Er dét noget, jeg sidder og bilder mig selv ind, eller er der noget om snakken?

Hvis det holder stik, må jeg tilbage med det og hente mig et SteelSeries 7G i stedet, som tilsluttes dedikeret til ps/2 for keyboard input.

Jeg sætter 100 point på højkant, fordi det er lidt en hastesag for mig.

På forhånd rigtig mange tak for svar :-)
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
25. april 2012 - 01:09 #1
Lukker selv igen, da jeg har fundet svar på mit spørgsmål :-)

Jeg undskylder ulejligheden.
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
25. april 2012 - 01:09 #2
Lukket.