Avatar billede AnnieK Nybegynder
22. april 2012 - 19:50 Der er 29 kommentarer

m4p

Har netop fået reinstalleret min laptop, efter at have fået en ny hd fordi den anden var defekt.
PC fra mm-vision, selvbyg.
Windows 7, ultimate 64 bit.

Jeg bruger itunes fordi jeg har en iphone. Jeg holder af og høre lydbøger og muskik på min iphone. På mit gamle system (også win7) kunne jeg se mp3 filerne når jeg smed en cd i drevet og trykkede på "åben mappen". På en lydbog kunne jeg fx. se antallet af alle fileren og de blev vist i det oprindelig format. På den måde kunne jeg sige ctrl+Alt og copier -> til min musikmappe i Dokumenter. Derefter kunne jeg indlæse enten musik cden eller lydbogen til itunes.

Nu vises der kun én fil når cden åbner op og det er en mp4-fil... Jeg vil ikke have den fil - Jeg vil have det gamle system tilbage igen, fordi jeg stadig gerne vil gemme min musik og lydbøger i mappen musik under dokumenter. Det vil jeg, fordi jeg vil kunne lave backup til en ekstern hd og fordi ét bestemt program ikke skal styre min pc.

Skal jeg ind i itunes og ændre dér? synes ikke at jeg kan finde noget derinde, og den vil jo sikkert gerne styre det hele...

Har også været i standardprogrammer og kigge dér og mp3 filer står med winmediaplayer som standard...

What to do?

AnnieK
Avatar billede AnnieK Nybegynder
22. april 2012 - 19:54 #1
Nu vises der kun én fil når cden åbner op og det er en [mp4-fil]..

m4p selvfølgelig....
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2012 - 20:26 #2
M4P er det format musik købt gennem Itunes ligger i.
Du skal konvertere det til det ønskede format.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 20:32 #3
Kender du Videolan? ellers er det her. Så skulle du kunne se dine mp3 filer. iTunes kører altid mp4, som er det de fleste går over til. http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html
Avatar billede AnnieK Nybegynder
22. april 2012 - 20:37 #4
Hej John,

Jeg er godt klar over at m4p er itunes format.

Konvertere er for mig ikke vejen frem, da filerne på cderne jo er mp3....

Det jeg skal er at finde det sted i enten windows eller måske itunes hvor jeg jeg kan administrer itunes formatet, således at det bliver i itunes og ikke i "åbne mappe"/cddrevet....
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 20:40 #5
Hvis du skulle få brug for at formatere den ene eller den anden vej, er der her et gratis program. http://www.formatoz.com/download.html
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 20:42 #6
#2 Mener du at iTunes ikke kan læse mp3 ?
Avatar billede AnnieK Nybegynder
22. april 2012 - 20:52 #7
Hej,
Ok, jeg har altid haft vlc på min pc til at se film med og winamp til musik. Jeg havde ikke fået lagt vlc på igen, det har delvist løst problemet.

På den af mine mp3 cder viser den nu mp3 filerne men nedenunder ligger de egen men denne gang som smil-fil... På den anden cd er der stadig bare én enkelt m4p-fil...

Har også prøvet og fratage itunes rollen som standardafspiller, men det hjælper bare ikke.... Itunes har bare overtaget det hele...
Avatar billede AnnieK Nybegynder
22. april 2012 - 20:54 #8
jeg mener at itunes bare omdanner alle musikfiler til m4p... også dem som stadig er i cd/dvd drevet...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2012 - 21:01 #9
Musik på en CD er ikke MP3 som standard.
P.s. Svar er forbegholdt dem der har hjulpet, så læg kun kommentarer.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 21:02 #10
Så længe du er i windows kan iTunes ikke overtage det hele. Højre klik med musen på en fil og gå ind for neden under Properties, så kan du selv bestemme.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 21:10 #11
NB. Pas på med det program jeg lagde et link til i #5. Jeg har lige opdaget, at med den ny version lægges ASK toolbar også ind. ASK toolbar er sammen med Babylon nogle af de mest aggresive for at luske sig ind på folks computere.
Avatar billede AnnieK Nybegynder
22. april 2012 - 21:10 #12
Det kan man desværre ikke, fordi den er beskyttet...
Avatar billede AnnieK Nybegynder
22. april 2012 - 21:21 #13
Hmm øv da, men installerede det lige efter jeg læste dit svar... undrede mig godt nok også over at siden/designet var ændret. Jeg installerede exe. filen og har heldigvis ikke fået nogen toolbar - er normalt også ret opmærksom med den slags... Bruger Chrome, men har også lige for en sikkerheds skyld tjekket Exlpore - der var heller ikke nogen toolbar...

Men tak for advarslen...
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 21:21 #14
Kan du ikke, samme sted, fjerne fluebenet i "Read only" ?
Avatar billede AnnieK Nybegynder
22. april 2012 - 21:23 #15
Er der ikke én som med et trylleslag, kan trylle de ski.. m4p filer væk? Sådan lige ved hvor det dumme lille flueben skal fjernes...
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 21:25 #16
Nå ded er jeg sgu ked af. Jeg fjernede ASK med dette program:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Derefter gik jeg ind for oven i Firefox, under options, og satte den til Defaults, og så er alt væk.
Avatar billede AnnieK Nybegynder
22. april 2012 - 22:00 #17
Nej som John skriver; ønsker jeg ikke at konverterer, men at få det ændret for altid...

Det skal ændres sådan, at itune ikke styrer cd/dvd drevet...
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 21:36 #18
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2012 - 21:42 #19
#17
AnnieK vil ikke konvertere.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 21:48 #20
#18 Nå ok, jeg troede bare ikke hun ville have mp4, og det linkede program convertere netop til mp3. Ja-ja:)
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 22:09 #21
Jeg må indrømme jeg ikke forstår det her:
Nu vises der kun én fil når cden åbner op og det er en mp4-fil..

Når der ligger en mp3 fil på en CD kan den da ikke ændres til en mp4.
Avatar billede milter Ekspert
22. april 2012 - 22:29 #22
Er det det her, du leder efter:

http://www.techtalkz.com/windows-7/516004-how-configure-autoplay-settings-windows-7-a.html

Under alle punkter med lyd/audio-files skal du sikkert vælge Open folder to view files using Windows Explorer eller Take no action.

Prøv det :-)
Avatar billede AnnieK Nybegynder
22. april 2012 - 22:30 #23
Det er rettet til m4p i indlæg #2...

Det betyder, at x antal filer er slået sammen til kun 1. Da det er en lydbogscd ved jeg ikke hvor mange mindre filer der skulle have været...

Det virker som om den bare har lavet én enkel afspilningsfil...
Avatar billede AnnieK Nybegynder
22. april 2012 - 22:31 #24
Lige pt sidder jeg og roder i standardprogrammer og indstilling for automatisk afspilning, men det er svært, når man ikke ved hvordan det skulle ha været...
Avatar billede milter Ekspert
22. april 2012 - 22:35 #25
@AnnieK.

Hvem skriver du til i #23 og #24? Det er svært at hjælpe, hvis vi ikke ved det :-)
Avatar billede AnnieK Nybegynder
22. april 2012 - 22:38 #26
#22
Ja, det var også lige der jeg var inde, desværre så ændre det heller ikke at den stadig indlæser med m4p filer. Jeg har genstartet flere gang for at få ændringerne aktiveret.
Avatar billede AnnieK Nybegynder
22. april 2012 - 22:50 #27
Tror desværre ikke, at jeg kommer det nærmere, men tak for forslag...

Min løsning bliver nok at jeg prøver og formatere hele pcen igen og håbe på at jeg på den måde kan blive fri for m4p i cd drevet...
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 23:40 #28
#27 Det kan da ikke svare sig før du ved hvorfra dit problem stammer. Ellers så kan der jo ske det samme igen og igen.
Men jeg kom til at tænke på noget andet. Den CD med mp4 er det en fil du har hentet fra iTunes? For hvis det er tilfældet, er det jo klart at den åbnes som netop mp4. Og så er der kun een mulighed for at få mp3; nemlig at lægge filen ind på computeren og formatere den til mp3 (#17).
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 23:43 #29
Ps. Jeg forstod godt at du ikke vil formatere, men så må du leve med mp4, når det nu er det eneste som iTunes kan levere.