Avatar billede lorddean Nybegynder
14. april 2012 - 23:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ØÆÅ vises ikke korrekt efter udtrækning fra database

Hey

Jeg har en hjemmeside, der er lavet i php, html og mysql, hvor jeg lagre nogle oplysninger i en database.

Nu har jeg så været ved at lave en hjemmeside mere, denne gang i Wordpress.org, hvor jeg gerne vil hente nogle oplysninger fra ovennævnte database.

Det er lykkedes mig at få oplysningerne ud af databasen, men med den fejl, at æøå vises forkert.

Wordpress er vist kodet i uft8. I <head> på min førstnævnte hjemmeside står dercharset=windows-1252

Mon det er muligt via en stump kode at få Wordpress til at forstå, at de data der bliver
hentet har et andet charset, og at dette skal konverteres?
Avatar billede KHHP Juniormester
14. april 2012 - 23:09 #1
Jeg bruger denne linje i php for at sikre mig at æøå vises korrekt:
mysql_set_charset('utf8');
Avatar billede lorddean Nybegynder
14. april 2012 - 23:13 #2
Kanon... det hjalp!

Tak for den super hurtige hjælp :-D
Avatar billede KHHP Juniormester
14. april 2012 - 23:28 #3
Godt det hjalp. Kan se at du er ny på siden, så jeg vil lige forklare de to indlægstyper for dig. Du har lige oprettet et indlæg som svar, som i dette tilfælde er forkert, fordi man bruger svar til at lukke spørgsmål med og give point til den eller de personer der hjalp.
Mit indlæg som du læser nu er lagt som svar, fordi jeg har løst dit problem. Dine tilbagemeldinger skal altid ligge som Kommentar, da folk ellers tror at dit problem er løst, og derfor springer de det ofte over, og du mister muligheden for et kvalificeret svar. Det er der mange nye brugere der gør og derfor oplever de ofte at deres problem ikke bliver løst ordentligt.
Avatar billede KHHP Juniormester
14. april 2012 - 23:29 #4
Glemte lige at sige at du nu sætte hak i boxen udfor accepter dette svar, ved mit sidste indlæg, og så trykker på du accepter svar og afgiv point. Så er dit spørgsmål besvaret og det vil folk også kunne se.
Forsat god weekend :)