Avatar billede Oscar560 Novice
13. april 2012 - 13:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

relationer mellem tabeller

Hejsa eksperter
Jeg har 3 tabeler som har relationer til hinanden og græner ud
der er så en tabel med afdelingsnavne som skal have tilknytning til de 3 andre tabeler, der skal så være mulighed for at tilknytte en eller flere afdelinger i den formular hvor jeg udfylder oplysninger til de 3 tabeller.
Kan det lade sig gøre?
Avatar billede komputerdk Mester
13. april 2012 - 13:39 #1
dit spørgsmål er lidt uklart..

men hvis du skal have flere afdelinger pr. tabel, skal du lave en mellemtabel med begge nøgler i.

prøv at lave et eksempel og uploade det på peecee , dropbox eller lign.
Avatar billede Oscar560 Novice
13. april 2012 - 14:19 #2
De 3 tabeller hedder, niveau 1, niveau 2, niveau 3, der er nogle spørgetræer som græner ud.
Så er der tabel afdelinger,
der skal være mulighed for at knytte afdeling eller flere afdelinger til hver niveau til hver emne, sådan man kan lave rapport med oversig over hvilken emner er for hvilken afdeling, og nogle af emnerne går igennem flere afdelinger, derfor skal man kunne knytte dem, men også slette dem hvis de ikke skal høre til afdelingen mere.
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2012 - 21:14 #3
Try showing your tables/field names and examples of whast your trying to do
Avatar billede Oscar560 Novice
17. juni 2012 - 20:12 #4
har fundet ud af det .. men tak alivel