Avatar billede hemberg Forsker
10. april 2012 - 12:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VB.NET til classic asp hjemme side?

Hej allesammen,
Jeg har på denne side fundet et vb.net script der skulle kunne af og -dekode "Bencode".

http://code.google.com/p/mergetorrent/source/browse/trunk/mergetorrent/mergetorrent/Bencode.vb?r=4

Jeg er overhovedet ikke hård til noget som helst .NET. Jeg har læst mig til at ovenstående type scrips normalt kompileres til en programfil eller en dll fil (Via fx. MS Visual Basic 2010 Express.) Men nu kunne jeg godt tænke mig at bruge funktionen (Encode/Decode Bencode) via min asp (måske asp.net) hjemmeside på min egen IIS hjemmeserver. Men kan det overhovedet lade sig gøre?
Avatar billede keysersoze Guru
10. april 2012 - 13:00 #1
ASP.NET er en del af .NET frameworket så den kode du har fundet kan du copy/paste ind i en ASP.NET applikation og så er du kørende. Hvis du ikke har den store kendskab til ASP.NET så få installeret Visual Studio og kom godt igang ved at kigge på www.asp.net
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2012 - 04:01 #2
Hvis du bruger ASP.NET kan du:

smide DLL i bin dir

kalde med:
  Dim res As Object = Bencode.Decode(New FileStream(fnm, FileMode.Open, FileAccess.Read)

Hvis du bruger ASP classic er det mere tricky.

Hvis det er din egen server kan du lave noget COM kode i VB.NET som kalder Bencode, regsrv'e den COM og bruge den fra ASP.
Avatar billede hemberg Forsker
21. april 2012 - 17:05 #3
Undskyld svartiden. influenza.NET  HMMM.

anyways... Jeg bruger asp classic på egen server.. Men jeg kunne jo prøve at oprette en enkelt ASP.NET side. Og prøve ad den vej. Jeg vender lige tilbage. Det er vist ikke så simpelt som jeg troede. Skal først have genereret den dll fil. Har lige hentet Visual Studio Express. Den burde kunne hjælpe mig.
Avatar billede hemberg Forsker
07. december 2014 - 09:45 #4
Hej arne,

Det er vist en langtids en jeg har haft fat i her :-( Beklager. Emnet kom aldrig til at virke. Og er nu endeligt skrottet. Jeg vil dog gerne give dig point for din tålmodighed. Læg et svar.
Avatar billede hemberg Forsker
10. januar 2015 - 09:58 #5
lukker