Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
27. marts 2012 - 16:51 Der er 1 løsning

Visual Studio 2008 fejl - Error 33 Type 'DropDownList' is not defined etc.

Når jeg åbner en solution på min arbejdsmaskine, så sker det uden fejl.

Jeg har fået en ny pc, men når jeg åbner HELT den samme solutionfil på den, så starter jeg med at få denne fejlbesked:

Error    32    Could not load file or assembly 'System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified.    C:\1. Applications NZ-QM\Intraweb\Empty UD Report\Web.config    38

Fejlen refererer til denne linje:

<add assembly="System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"/>

Solution var før en .NET 2.0 i VS 2005, men er blevet opgraderet til .NET 3.5 i VS 2008.

Hvad kan der være galt? Hvorfor får jeg kun fejl på den ene maskine?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
14. april 2012 - 11:54 #1
I dette tilfælde var problemet, at Ajax ikke var installeret på den nye pc. Dette gav i tillæg en række andre fejl, der ikke tydede på, at det var Ajax, der manglede.