Avatar billede ovec Juniormester
25. marts 2012 - 11:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

fejl 0x80070021 fremkommer ved kopiering

Når jeg sikkerhedskopierer fra Outlook kommer følgende meddellelse i e´n dialogbox der hedder
Kopier fil
Teksten er:

En uventet fejl forhindrer dig i at kopiere filen. Hvis du bliver ved med at modtage denne fejl, kan du bruge fejlkoden til at søger efter hjælp til dette problem

Fejl 0x80070021 Prosessen kan ikke få adgang til filen, da en anden proces har låst en del af filen

og så mulighedderne - Forsøg igen -spring over - Annuller

Gode ideeer?
25. marts 2012 - 12:04 #1
...sikkerhedskopierer fra Outlook ... på hvilken måde ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. marts 2012 - 14:07 #2
Fejlkoden betyder, at  din pstfil er låst af en anden proces, altså filen er optaget af et andet program.
Hvilken version outlook har du installeret.
Forat lave en sikkerhedskopi afdin outlookfil, så skal du bare kopiere en rå kopi af din pstfil. Den indeholder alt hvad du har brug for.
/ptj_11
Avatar billede kurt54 Ekspert
25. marts 2012 - 15:59 #3
er det outlook express - så skal outlook være lukket når de sikkerhedskopierer filerne på din PC.
Avatar billede ovec Juniormester
25. marts 2012 - 16:24 #4
ptj_11 og karise_larry - tak for jeres tilbagesvar

Jeg anvender Office 2007 der indeholder Outlook som mit primære e mail program.

Til at sikkerhedskopiere med anvender jeg pfbackup.exe programmet til at sikkerhedskopiere pts filerne med - og her kommer meddelelsen som ovenfor beskrevet.

Ind i mellem her på det sidste (og tidligere) har jeg også anvendt den almindelige kopieringsfunktion der ligger i Outlook -altså - filer/importer og exporter/exporter til en fil/privatmappefil (.pst)/så vælger jeg private mapper og medtag undermapper - her har den på det sidste "brokket" sig  - den siger ugyldig adresse - selvom  den samme adresse har været anvendt i årevis - her har jeg altid tilføjet dato og tid - og det uden problemer.

Lige for et øjeblik siden prøvede jeg at slette hele teksten -  navnet som jeg har døbt kopien) og sætte en række punktummer i stedet og nu står den så og kopierer. denne løsning kunne jeg selvfølgelig anvende - men den anden funktion med programmet der selv kopierer hver dag automatisk har jeg været glad for - ikke noget med at huske at kopiere

Men afslutningsvis skal jeg sige at jeg har kunnet anvende begge metoder i årevis uden problemer.

Lige til kurt 54 - jeg anvender Outlook - (ikke Outlook Express) - det er rigtigt at når jeg beder den om at kopiere skal programmet være lukket - og det er det også.
Avatar billede ovec Juniormester
04. april 2012 - 21:11 #5
Jeg vil lige komme tilbage med en - eller et par ændringer der kom ganske af sig selv.

Programmet var jo indstillet til at kopiere selv men det gjorde den jo bare ikke - men pludselig starteden den den selv  og spørger om jeg vil sikkerhedskopiere - det var overraskende men det  trykkede jeg selvfølgelig ja til - så melder den at der ikke der er plads nok på harddisken - og på den harddisk hvor den  er indstillet til at gemme på der er masser af plads, så den virker ikke.

Men samtidigt er jeg nu i stand til at kopiere Outlook  altså jeg exporterer pst filerne - det tager lidt tid men det er nok det jeg bliver nød til at finde mig i - hvis der da ikke komme et eller andet godt forslag
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. april 2012 - 22:26 #6
Pladsproblemet kunne skyldes at disken er fat32 og en fil er mere end 4G.

The maximum possible size for a file on a FAT32 volume is 4 GB minus 1 byte or 4,294,967,295 (232−1) bytes.
Avatar billede ovec Juniormester
04. april 2012 - 23:12 #7
kurt54 - Tak for forslaget - Nej både harddiskpartionen altså styresystemet - C drevet og partionen som sikkerhedskopien skal ligge på er formateret som NTFS typer - altså man behøver ikke tage hensuýn til de 4 GB
Avatar billede ovec Juniormester
24. maj 2012 - 07:43 #8
Jeg har fået "bundet en sløjfe" om problemet- kan I 2 der har deltaget nemlig
ptj_11 og karise_larry dele points?
vær rar at gøre mig i stand til at give jer de point der er ude
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. maj 2012 - 13:28 #9
Du får et svar her.
For at dele point mellem to indlæg/svar, så skal du vente med at acceptere svaret til Larry har svaret.
"begge svar skal vinges af og bagefter accepteres enten ved at dele point lige over eller angive hvor mange point hver især skal have."
/ptj_11
Avatar billede ovec Juniormester
08. december 2012 - 23:00 #10
kan ikke få svar fra de 2 jeg gerne ville give points - derfor slutter jeg den selv