Avatar billede DybberDK Nybegynder
24. marts 2012 - 21:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forskellige DNS på forskellige netværk

Hej Eksperter

Når jeg bruger min computer når jeg er hjemme, kan jeg godt lide at bruge DNS. For så kan jeg komme ind på alle hjemmesider (som ellers er internet censureret)
forstå mig ret; bruger den ikke til "Piratebay" og sådan noget.
Men nå jeg så kommer over på min skole, og gerne vil logge på skolens netværk. Er jeg nød til gå ind på mit netværk og ændre det der  "TCP/IP4 (Internet Protcool Version 4)

Mit spørgsmål:
Er der en måde at bestemme hvilke nogle netværk der har DNS på, og hvilke der ikke har?
Avatar billede jjam Juniormester
25. marts 2012 - 09:00 #1
Jeg går ud fra at din skole bruger DHCP. Hvis du har en lille router, så sæt den op hjemme også.
Når du benytter DHCP, så får PC DNS server informationer når den sluttes til nettet.
Avatar billede DybberDK Nybegynder
23. maj 2012 - 11:19 #2
jjam
Avatar billede DybberDK Nybegynder
23. maj 2012 - 11:19 #3
jjam
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. maj 2012 - 12:17 #4
Du kan sikkert ikke "snige" dig udenom skolens DNS, når du er på deres netværk, da de jo nok gerne vil have jer til at bruge servere, der skal kunne navneopløses. En workaround her er f.eks. at tilføje serverne i din host-fil og så tvinge DNS'erne over via et lille script.
Avatar billede jjam Juniormester
23. maj 2012 - 13:00 #5
Jjam ;-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. juni 2012 - 18:31 #6
Hvorfor blev det mon svaret på dit spørgsmål???