Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 17:54 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Problemer med "læs mere" funktion

Hej.

Jeg er igang med at lave en funktion hvor jeg udskriver en title fra en tabel i min database, og når man så trykker på titlen, så kommer man til en ny side, hvor resten af tabellens indhold vises.

At udskrive titlen fungerer helt fint, men når jeg laver linket til den nye side, så går det galt.

while($info = mysql_fetch_array( $data ))
{
echo '<td><a href="post.php?id='.$info['id'].'">'echo .$info['title'] ."'</a></td>';
}

Her er koden i min post.php

<?php
$id = $_GET['id']

echo $id;
?>

Jeg håber I kan hjælpe
Tak
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
16. marts 2012 - 18:16 #1
Kunne det tænkes, at viden om hvad der går galt, var relevant? :)
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 18:28 #2
Det der går galt er post.php ikke udskriver noget.

Der er ingen warnings fra php.

Når jeg klikker linket viderestiller den mig blot til f.eks.
post.php?id=2 - men uden at udskrive id.
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 18:29 #3
<ole>

Hvorfor skriver du ikke noget om, hvad der går galt? Med den kode, du viser, får du i hvertfald ikke skrevet noget fornuftigt ud

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 18:31 #4
Du skal lave et opslag i databasen (med det id du får ind i post.php) som henter teksten og udskriver den. Lige nu udskriver du kun id'et.
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 18:31 #5
Hvis din while løkke fungerer som forventet, er det ikke den kode, du viser. Vis den kode, du faktisk bruger
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 18:40 #6
Dette er den kode jeg bruger...

<?php mysql_select_db("db") or die(mysql_error());
$data = mysql_query("SELECT * FROM post ORDER BY id DESC LIMIT 5") or die(mysql_error());
                            while($info = mysql_fetch_array( $data ))
{
echo '<a href="post.php?id='.$info['id'].'">" .$info['title'] ."</a>';
}
?>

Og post.php

<?php
$id = $_GET['id']
?>
Hej med dig
<?php echo $id;?>

Selve linket fungerer fint, men når den videre sender mig til f.eks. post.php?id=3, så viser den som sagt intet
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 18:53 #7
Jamen, din udskrivning hænger jo overhovedet ikke sammen. Den kode udløser med statsgaranti fejl - og skriver ikke noget ud!
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 18:54 #8
Hvorfor viser du ikke bare den kode, du bruger?
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 18:58 #9
Jeg forstår simpelthen ikke hvilken kode du vil have...

Når jeg kører mit while-loopet som det står skrevet længere oppe udskriver den dette som link (link efter -):

Titel 1 - post.php?id=1
Titel 2 - post.php?id=2
Titel 3 - post.php?id=3
Titel 4 - post.php?id=4
Titel 5 - post.php?id=5

Jeg får absolut ingen fejlmeddelser eller andet, post.php siden er bare blank
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 19:01 #10
1) Den while løkke, du viser, kan aimpelthen ikke fungere

2) Hvis du loader post.php?id=3, vil koden i post.php med garanti udskrive Hej med dig3
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 19:08 #11
Dette er dit første forsøg på at skrive en fungerende while løkke:

<?php
$info = array('id'=>123, 'title'=>'hep');
echo '<td><a href="post.php?id='.$info['id'].'">'echo .$info['title'] ."'</a></td>';
?>
Test den!

Dette er dit andet forsøg:

<?php
$info = array('id'=>123, 'title'=>'hep');
echo '<a href="post.php?id='.$info['id'].'">" .$info['title'] ."</a>';
?>

Test den!

Lad nu være med at spilde mere af vores tid, og vis den kode, du faktisk bruger!
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 19:20 #12
While løkken fungerer ganske fint...

http://www.iye.dk/test5.php

men som sagt, post.php udskriver IKKE id
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 19:27 #13
Jeg kan godt forstå oleboles frustrationer om at du ikke poster den kode du rent faktisk bruger. :)
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 19:42 #14
Du spilder vores tid! Vis os for pokker den kode, du bruger! Hvilken del af den besked er det, du ikke forstår?
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 19:43 #15
Jesus..

Jeg spørger andetsteds...
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 19:46 #16
*LoL* Gør endelig det - men lad være med at spørge folk, der har skrevet PHP i mere end en halv time. Så vil du bare gøre dig selv til nar grin der også  :D
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 19:48 #17
Du er sgu en fin fyr
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 19:55 #18
#17: Ja, det ved jeg skam godt. Det er sådan set ikke det, der er problemet. Problemet i denne tråd er, at du ikke tager dit eget spørgsmål alvorligt. Læg mærke til, at det ikke kun er mig, der påpeger, den kode, du viser, ikke er den, du linker til i #12.

Hvis du gad prøve de koder, jeg skrev i #11 - og som er nøjagtige kopier af de koder, du har skrevet her i tråden - ville du vide, hvormeget du har vrøvlet hele tråden igennem.

Tag dine spørgsmål alvoligt og lad være med at spilde vores tid. Ellers er du ikke en 'fin fyr'!
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 20:08 #19
- og nu vi er ved at være en fin fyr, kontra det at spilde folks tid, kunne det være, du burde overveje at lukke nogle af dine gamle spørgsmål
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 20:16 #20
1. jeg spilder ikke din tid, hvis du ikke har tid til at hjælpe behøver du ikke.

2. Eneste forskel på de to koder er et echo, <td> et par "" og ''..

Begge koder virker ganske fint når jeg kører dem.

Hvis du ser på mit link
http://www.iye.dk/test5.php - ser du hvad jeg har beskrevet hele tråden igennem.

For en god ordens skyld får du de to koder EN gang til
(ja, der er tilføjet eller fjernet nogle HTML-dele såsom <br /> etc..
Test5.php

<html>
<body>
<?php
include ('includes/db_connect2.php');
$data = mysql_query("SELECT * FROM post ORDER BY id DESC LIMIT 5") or die(mysql_error());
while($info = mysql_fetch_array( $data ))
{
echo '<a href="post.php?id='.$info['id'].'">' .$info['title'] .'</a><br />';
}
?>
</body>
</html>

Og her er post.php
<?php
$id = $_GET['id']
?>
Hej med dig
<?php echo $id;?>

SOMSAGT fungerer while-løkken helt efter planen, men det er som om at $_GET ikke fungerer.

Hvis du har en konstruktiv kommentar skal du være meget velkommen til at smide den, men hvis din kommentar blot er "VIS MIG NU DIN KODE!", så undlad endelig - gider ikke spilde din tid.

På forhånd tak
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 20:28 #21
Dette er tredie version af din udskrivning, og alle tre har været forskellige. Ikke desto mindre har du hele tråden igennem påstået, at det var koden, du brugte. Det taler for sig selv! Endelig fik vi en kode at se, som faktisk kan skrive noget ud i et PHP-dokument ... hurra og tak for det!

Så kommer vi til, hvad der mon står i post.php?!? Hvis der står:

<?php
$id = $_GET['id']
?>
Hej med dig
<?php echo $id;?>

- så er det hævet over enhver tvivl, at det vil udskrive Hej med dig 3, dersom dokumentet bliver kaldt med post.php?id=3.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 20:31 #22
Ja, jeg vil meget gerne udskrive hej med dig 3..

Problemet er bare at dette ikke sker, og det er det jeg efterlyser en løsning på..

Ja, alle 3 koder har været forskellige - men som jeg skriver er det marginaler - primært i html-delen - der er ændret, da jeg selv sidder og roder med koden.
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 20:35 #23
Nej, det er ikke i HTML-delen. Det er PHP-koden, der hele tiden har været komplet ubrugelig! Du er tydeligvis ikke mand nok til at indrømme, når du begår fejl, så det nytter vist ikke at gå længere ned ad den vej!

Som jeg allerede har skrevet, så kan den kode, jeg skrev i #21 - og som jeg har kopieret fra dig - ikke andet end virke.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 20:44 #24
Jeg lukker den her..
Du vil åbenbart bruge mere tid på at hakke mig ned, end prøve at hjælpe..

Jeg har jo netop indrømmet at jeg har lavet en fejl - ellers havde jeg jo ikke bruge for hjælp?

Jeg takker for din totalt ubrugelige hjælp, der vidst mere gik ud på at gøre dig selv stor, og som sagt hakke mig ned, end at prøve at hjælpe med et problem.

Jeg spørger andetssteds og håber på et mindre arrogant svar..

God weekend :)
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 20:47 #25
Grow up!  :D
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 20:47 #26
- og som skrevet før: Vis dig som en mand og luk dine gamle spørgsmål  *o)
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 20:48 #27
fjols...
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 20:51 #28
Ja, det havde jeg på fornemmelsen ... og mit er Clausen. Hyggeligt møde  *ROTFLMAO*  :D
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 21:37 #29
Du har da fået masser af hjælp, men det er svært at finde problemet når den kode du viser, ikke passer med det du selv bruger. Det du har vist af din post.php kan slet ikke fejle på den måde du beskriver (læs #21 igen). Har du selv prøvet?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2012 - 14:03 #30
Jeg har ikke fået hjælp.
Den hjælp jeg har fået, er at jeg har fået at vide at det virker.
Problemet er jo bare at det ikke virker - og at jeg ikke ved hvorfor.

I min whileløkke danner den links som den skal, men $_GET funktionen i post Getter intet overhovedet.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2012 - 14:09 #31
Jeg har fået det løst.

Tak for hjælpen
Avatar billede olebole Juniormester
17. marts 2012 - 15:00 #32
#30: Hvis du fra begyndelsen havde vist den kode, du reelt brugte, ville problemet formentlig have været løst i løbet af to-tre kommentarer  =)