Avatar billede ossys Mester
04. marts 2012 - 11:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TOpenPictureDialog og 64Bit Vista7

Jeg har skiftet min computer ud og fået en med 64Bit Vista7.

Det viser sig, at dette giver problemer. Jeg kører med en Delphi7 og har ikke tidligere oplevet, at der skulle være problemer. Fejlen opstår så vidt jeg kan se i BORDBK105.DLL.

Er der monstro en der har oplevet tilsvarende og findes der mon en løsning?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
04. marts 2012 - 11:40 #1
du kan jo installere windows virtual pc, som gratis kan hentes fra microsoft, og køre din udvikling der, delphi 7 har altid haft problemmer med 64 bit, selv winXP64
Avatar billede nca Juniormester
04. marts 2012 - 12:56 #2
Jeg har lige flikket et lille program sammen i Delphi 7 på en Win7 64 bits maskine.

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
  if OpenPictureDialog1.Execute then
    Image1.Picture.LoadFromFile(OpenPictureDialog1.Filename);
end;

Der er ingen problemer i at køre denne stump kode.
Tror du ikke, at fejlen ligger et andet sted?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
04. marts 2012 - 13:37 #3
prøv at downloade trail versionen af
http://www.eurekalog.com/downloads_delphi.php
det kan måske fortælle dig hvor fejlen ligger
Avatar billede ossys Mester
04. marts 2012 - 14:26 #4
Til NCA

Det er netop den anviste kode jeg ikke kan køre. Fejlen viser sig først når programmet lukkes? Iøvrigt samme fejl på TOpenDialog o.a. Hver gang med samme fejl i Borland DLL'en

Hvad mon jeg bedriver??
Avatar billede mbsnet Nybegynder
04. marts 2012 - 15:47 #5
der var rigtigt nok problemer med Delphi 7 på xp 64-bit. Den virker fint på windows 7. husk at køre den som administrator. eller burde det virke.
Avatar billede ossys Mester
05. marts 2012 - 08:24 #6
Til Vallemanden

Jeg prøver den virtuelle PC. Du får points.

Jeg omgår forløbig problemet og har skrevet min egen unit med billedialog.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
05. marts 2012 - 08:45 #7
det fik jeg så ikke :)
men det er OK, det var jo ikke den store hjælp