28. februar 2012 - 00:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

DATABASE - TABLE - SMART TILGANG ?????

HEJ,

I delphi7 / programmet har en en Database med op til 14 Tabeller. Programmet arbejder med max. 4 af gangen, så jeg har 4 datasources med tables og DBGrid's, hvor jeg sætter Table-names, åbner til DBGRID's, og lukker ved form-afslutningen efter behov.

Henter Table1.FIELDDEFList'ens enkelte element og assigner DBEDIT(n) til dette element - igen efter behov .

Den ene af tabellerne har et FieldDefs.Count på 52 elementer.

Det betyder at jeg må skrive 52  DBEdit(n) (N = 1 --> 52) for at
vise denne base. (jeg ønsker ikke at bruger- /en -/ne skal have adgang til DBGRID'en direkte), så jeg funderede på om det er muligt at lave  en smartere løsning i form af:

(Jeg har DBedit1 ------>  DBedit52 )

Databasen er forudsat åben ....

For N := 1 to 52 DO
  BEGIN
      (DBedit[N] AS TDbedit).FieldValue = FieldDefList[N].Asstring;
      (DBedit[N] AS TDBedit).DataSource = TDataSource1;
      (DBedit[n] As TdbEdit).ReadOnly := TRue;
  END;

eller er der ingen vej udenom ..... (surt) ?

Kristian
Avatar billede martinlind Nybegynder
28. februar 2012 - 12:49 #1
smid en mail, så har jeg det HELT rigtige værktøj til dit formål ( lavet for en del år siden af samme årsag som din )... nogle få comp. og du kan lave dine assign til std comp. og update table UDEN at skrive mere en 2 liner's kode :-)
28. februar 2012 - 16:07 #2
HEJ MartinLind,

1: SUperlækkert..

2: snestrup2000@yahoo.dk

3: for N := 1 to Uendelig DO
      Listbox1.Items.Add(' 1000 TAK ');
  Goto 3;

4 ( hehe )

5:  Kristian  (og mere hehe)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
29. februar 2012 - 09:41 #3
Hallo hallo - det lyder smart og interessant.
Kunne man få lov at kigge med?

oz8hp  snabela  hotmail  punktum  com
29. februar 2012 - 11:15 #4
HEJ,

For min skyld ingen problemer. Vil du checke med MartinLind om det er OK med at jeg sender dig en kopi af hans kode ?

Kristian
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
29. februar 2012 - 12:45 #5
Vi må håbe at Martin lytter med......
29. februar 2012 - 13:27 #6
HEJ HP,

For nogen tid siden læste jeg på Eksperten at du og en bruger (husker ikke hvem) havde en disput om brugen af kode, som anden bruger (i dette  tilfælde mig) havde leveret privat.

Nu er situationen den modsatte: Derfor MÅ jeg have grønt lys  fra Martin Lind inden en evt. udlevering.

(Hvis jeg bare videresendte ville jeg fremstå som inkonsekvent og uvederhæftig, og det vil jeg ikke. )

Derfor dette ...

KR
Avatar billede martinlind Nybegynder
29. februar 2012 - 23:46 #7
Halløj i to, du må gerne sende vidre på to betingelser, at du lige skriver HVEM der har lavet koden ( det har jeg ikke fået gjort ) i toppen af unit'sne og at jeg lige får nogle tilbage meldinger på hvad du/I synes og om i kan få det til at virke :-)

Hjælp til at få det til at virke/ bruge det gives gerne :-)
01. marts 2012 - 00:25 #8
OK, Jeg videresender til HP, med besked om COPYRIGHT'en ....

KR

Forøvrigt kan du droppe et svar, så er du 60 point "rigere" ---

KR-2
Avatar billede martinlind Nybegynder
01. marts 2012 - 14:11 #9
Gerne :-)

PS. Har du fået det til at virke ?
Avatar billede martinlind Nybegynder
01. marts 2012 - 14:12 #10
HP >> Det ER smart og nemt :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
01. marts 2012 - 16:06 #11
Jeg skal ikke kunne sige det - jeg har ikke set noget af det endnu :-)
01. marts 2012 - 18:45 #12
HEJ,

Har haft udenhus (altså ikke hjemme-) aktiviteter hele dagen, så jeg ser først dette nu (18:37).

Jeg har fået udpakket rutinerne, lagt dem ind på udviklings-PC'en, scannet dem overfladisk, og ikke meget andet endnu. Regner med at skal have "nærsynet" dem i løbet af weekenden.

Forventer at kunne sende en ZIP-pakke til HP i løbet af aftenen efter 21: et eller andet.

Skal nok melde tilbage . Men nu "råver konen at der er ma' " og jer er sulten (he he)..

KR
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
02. marts 2012 - 07:07 #13
Ja de koner optager meget tid :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
04. marts 2012 - 13:23 #14
Har kigget lidt, men jeg ville gerne se en lille demo af hvordan det skal bruges hvis der er nogen der har sådan en.
Avatar billede martinlind Nybegynder
04. marts 2012 - 19:54 #15
Min putter er så lige gået ned.... så du må lige ha' lidt tålmodighed, så skal jeg se hvad jeg kan gøre :-)