Avatar billede snask Nybegynder
14. februar 2012 - 13:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fltmgr.sys giver blue screen

Hej Forum

Jeg har den her XP pro sp3 bærbar som blue screener.

jeg har prøvet følgende:

1. Rep. via XP cd. den rep. der kommer efter jeg har valgt installer XP. den ender med blå XP inst. billede at ville genstarte pc men kommer ikke videre derfra.

2. startup i safe mode, som også giver Blue screen.

3. Tage en fltmgr.sys fil fra min anden XP laptop og skifte fltmgr.sys ud på den defekte og starte op på den "nye".
samme Blue screen. gjort via HD ud af maskine og koble på den anden laptop og copy fil over.
Jeg kan se alle filer den vej og har da også kopieret det hele ud.

Er der nogen der har andre gode ideer?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2012 - 13:39 #1
Har søgt lidt og jeg ved ikke hvad problemet er, men jeg kan forstå på dig at du slet ikke kan tilgå windows ud over hvis du sætter dens harddisk i en anden pc?

Følgende kan du dog afprøve:

Nulstil BIOS

Dernæst så kan problemet værd en driver, registreringsdatabasen eller en forkert version af filen.

Filen er ret vigtig og der er tilfælde hvor man er nød til at formatere (Følgende har jeg læst, dog var det en windows 7)

Kilde: http://kortlink.dk/ahhp
Avatar billede snask Nybegynder
14. februar 2012 - 14:19 #2
bios er nulstillet... ja det ser mere og mere ud til at reinst. er nødvendigt.. går nok også, men vil tage noget tid.
Avatar billede snask Nybegynder
14. februar 2012 - 14:45 #3
når nu maskinen er nede... er det spild af penge at købe et brugt SSD drive til den?

det er en zepto 6625wd w15 med 4 GB ram
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2012 - 15:01 #4
#3 Personligt mener jeg ikke at SSD er udviklede nok til at være gode, men kommer os an på hvor meget du vil smide i maskinen, du skal regne med at de gode SSD'ere på markedet koster lidt, men igen så er der en del der har haft problemer med dem, simpelthen fordi de er så nye for sælgerne, så de falmer lidt i blinde.

Tja god ide er reinstaller den smid drivere på og se hvordan den opfører sig :)

Derefter programmer mm og så self husk at lave en fuld opdatering, men der er opdateringer du ikke behøver :) fx Browser valg og search :)
Avatar billede snask Nybegynder
15. februar 2012 - 09:55 #5
tak for hjælp.. i sender bare svar. :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2012 - 19:16 #6
#5 Du skal ikke smide svar for at bede os om det :)

Men svar herfra ;)
Avatar billede snask Nybegynder
20. marts 2012 - 21:14 #7
sorry.. med svar :-)