Avatar billede mefuzzy Nybegynder
10. februar 2012 - 22:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

FLAC --> WAV --> Audio CD

Hej.

INFO:

Jeg er i gang med at lave en lyd-cd og er i tvivl om en del.

Lyd-cd'en skal brændes således, at den kan afspilles på en almindelig cd-afspiller.

Lyden er i lyd-formatet FLAC.
Heruodver har jeg to filer med formatet .cue og .m3u sammen med resten af lyden.

Jeg forstår, at lyden skal konverteres fra det nuværende FLAC til formatet WAV, hvilket gør det muligt at afspille den på en cd-afspiller.
Derefter skal lyden brændes på en CD-R og ikke en CD-RW, da en CD-RW oftest ikke kan afspilles på en almindelig cd-afspiller.

SPØRGSMÅL:

Til denne proces er jeg i tvivl om hvilket konverterings- og brændingsprogram jeg skal bruge og søger derfor hjælp og viden.

Endvidere er åben overfor andre bud på en løsning.

/mefuzzy
10. februar 2012 - 23:06 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilke brænder programmer har du allerede ?

M$ Windows Medie Player kan gøre det for dig i ét hug...
Avatar billede mefuzzy Nybegynder
10. februar 2012 - 23:12 #2
Hej karise_larry.

Jeg kører MS Windows XP og er godt klar over at Windows Media Player kan klare opgaven.

/mefuzzy
10. februar 2012 - 23:14 #3
Øhhh - hvorfor bruger du så ikke det værktøj / program ?
Avatar billede mefuzzy Nybegynder
10. februar 2012 - 23:18 #4
#3

Jeg i tvivl om, at det er den bedste løsning.

/mefuzzy
Avatar billede thadoews Nybegynder
10. februar 2012 - 23:19 #5
Hvis alt andet fejler, så få filerne konverteret til .mp3!
Det plejer at være det format, som brændeprogrammerne konverterer filerne til når de brænder dem. Ikke at det letter processen, men så har du nemlig også mulighed for at brænde dem som en datadisk, hvis dit anlæg vil æde sådan en. Jeg har oplevet flere anlæg, som ikke vil have en brændt lydcd, men gerne vil have en brændt datadisk med lyd på!?
Avatar billede thadoews Nybegynder
10. februar 2012 - 23:21 #6
I øvrigt er der masser af gode gratis brændeprogrammer derude... Nero har vidst frigivet en gratis version af deres nye 11'er version, men jeg kan desværre ikke få den til at virke... Men evt. gå ind og søg på download.cnet.com/.
Der er masser af brændeprogrammer!
Avatar billede mefuzzy Nybegynder
10. februar 2012 - 23:26 #7
Hej thadoews.

Det går desværre ikke.

MP3 er et audio-komprimeringsformat, hvilket betyder at det er af ringere lyd-kvalitet end WAV.

/mefuzzy
10. februar 2012 - 23:32 #8
Enig med #7 !!!
Avatar billede thadoews Nybegynder
10. februar 2012 - 23:44 #9
Har jeg ikke øre til at kunne høre. Jeg har altid hadet .WAV lyde... ;)

Men tjek den hjemmeside der ud, der er en masse gratis brændeprogrammer der virker!
Avatar billede mefuzzy Nybegynder
11. februar 2012 - 12:23 #10
Til andre brugere, som kan finde denne tråd nyttig.

Løsning:

Konverter FLAV til WAV med dBpoweramp.

Hentes her: http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm

Brænd en lyd-cd med Nero 11.0.10400

Hentes her: http://www.soft82.com/get/download/Windows/Nero

/mefuzzy