Avatar billede lycaneye Nybegynder
07. februar 2012 - 11:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ingen Post, ingen video

Som overskriften siger:
Jeg får ingen post (beep), ingen video men alle 3 blæsere går igang (CPU, Case og strøm).
Jeg skiftede CPU køler, og derefter stoppede alt med at virke (undtagen blæsere).
Da jeg havde åbnet PC'en så jeg at strømforsyningen kun var på 200W, så jeg tænkte at den måske ikke kunne trække den nye køler, så den blev skiftet ud.
Jeg har prøvet at clear Cmos, tage batteriet ud i 24 timer, prøvet med 1 ramstick, den anden ramstick, uden grafikkort (kun med onboard). Renset det hele med komprimeret luft, taget det hele ud af casen og lagt det på bordet for at sikre den ikke kortslutter bagpå. Har også prøvet med den gamle køler igen..
Ingenting har virket...

Jeg har kort fået den til at virke med 1 ramblok, men når jeg sætter den anden i går systemet ud.. Begge ram virkede, en af gangen..
Nu er der ingen der virker, hverken sammen eller individuelt..

Hjælp mig!!
Det er så vigtigt at jeg smider 200 point til den der kan løse det for mig!
Avatar billede Madsgadeberg Nybegynder
07. februar 2012 - 12:38 #1
jeg er overbevist om at ram-blokkene ikke sidder ordentligt.. hvis de ikke gør det kan din computer intet..

tjek de er monteret ordentligt.

Du kan eventuelt fejlsøge ved at starte med 1 blok og bag efter den anden for at se om der er fejl i en af dem.

Håber det hjalp. :)

Mads G. Jensen
Avatar billede Madsgadeberg Nybegynder
07. februar 2012 - 12:40 #2
Du skal også passe på ikke at stramme køleren for hårdt mod cpu'en da den kan have forbindelsesbesvær til motherbordet.
Avatar billede lycaneye Nybegynder
10. februar 2012 - 11:28 #3
Rammene sidder ordentligt, de er ikke skadet.
Køleren sidder tilpas så vidt jeg kan se på det hele.

Er kommet lidt længere, og kan nu se at mine 2 ramblokke kun får 1.28V.
Men jeg sidder med en låst bios så jeg kan ikke ændre det før den er blevet flashet (if I got that right).

Derefter vil jeg poste konsekvens af det, og se om det virker..
Avatar billede lycaneye Nybegynder
05. august 2012 - 07:19 #4
Jeg sluttede af med at købe et ny bundkort, da det gamle bundkort ikke gav volt nok til systemet, og det var låst.