Avatar billede mads375 Juniormester
01. februar 2012 - 13:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

eclipse upload til ekstern server

Hej.

Jeg bruger Eclipse til kodning af diverse ting. Jeg skal have uploadet mine sider til en specifik hjemmeside, som jeg har fået stillet til rådighed.

Jeg fandt denne side, som sådan jeg har forstået kan bruges til ftp upload:

http://www.aptana.org/products/studio3/download

Det jeg egentligt gerne vil er at have en nem måde at uploade sin hjemmeside til en ekstern server. Ved i hvordan jeg gør det i Eclipse?

Mvh Mads
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2012 - 20:31 #1
Du kan lave dit eget Ant script, som du kører fra Eclipse.
Her er et eksempel med ftp upload:
http://www.dpawson.co.uk/docbook/website/upload.html
Avatar billede mads375 Juniormester
01. februar 2012 - 21:34 #2
Hejsa.

Tak for linket. Hvis jeg brugte dette script, hvor skal det så ligge henne?
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2012 - 22:16 #3
Det er ligegyldigt.
For at køre dit build script, kan du gå ind i menuen Window -> Show view -> Ant, og så trække din build.xml fil over i dette view. Her kan du se hvilke "target(s)" dit script indeholder, og så dobbelt-klikke på den target du vil køre.
Avatar billede mads375 Juniormester
03. februar 2012 - 17:02 #4
Hejsa igen Tolamaps.

Jeg har prøvet at gøre det her indtil videre:

1:
http://imageshack.us/f/810/35729761.jpg/

2:
http://imageshack.us/f/705/96938824.jpg/
Jeg er lidt i tvivl om jeg gør det rigtige her. Du skrev noget med xml, så jeg gik ud fra det var denne jeg skulle vælge?

3:
http://imageshack.us/f/833/50771628.jpg/

Siden jeg ikke rigtig kan gøre noget her til sidst, så er det jo nok noget i punkt 2 jeg gør forkert?

Mvh Mads
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2012 - 00:07 #5
Det er i hvert fald ikke den rigtige xml fil du har fat i.

Start med at oprette en tom xml fil (jeg ville lægge den i roden af projektet og give den navnet build.xml).

Højre klik på build.xml og vælg Open With -> Ant Editor (det vil den sikkert også gøre automatisk hvis du åbner den direkte).

Og så laver du din ftp upload noget i stil med:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<project name="FTP Upload" basedir=".">
  <description>FTP Upload</description>

  <target name="upload">
    <ftp server="ftp.mywebsite.com"
    userid="myuserid"
    password="mypassword"
    passive="yes"
    remotedir="/server/path/to/this/website"
    verbose="yes">
    <fileset dir=".">
      <include name="**/*.html"/>
    </fileset>
  </ftp>
  </target>

</project>

Nu kan du tilføje denne build.xml fil til dit Ant view
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2012 - 00:09 #6
Her er link til hvordan du kan filtrere hvilke filer du vil have inkluderet/eksluderet fra dit projekt når de uploades (med fileset):
http://ant.apache.org/manual/Types/fileset.html
Avatar billede mads375 Juniormester
05. februar 2012 - 00:53 #7
Hej Igen Tolamaps.

Altså jeg må sige, jeg synes godt nok det er syret at man laver så fedt et program som Eclipse, so,m jeg synes det nu er, men man laver noget af det som er rigtig vigtigt: "At uploade noget til ens hjemmeside" så svært. Det er jo helt aknormt, hvorfor der ikke er et punkt der hedder: "Udgiv på internettet"

Jeg giver op, og må prøve at finde et ftp program der kan gøre det for mig istedet for. Ligger du ikke et svar? og mange tak for hjælpen.

Mvh
Mads
Avatar billede mads375 Juniormester
05. februar 2012 - 01:02 #8
Det ant script, står godt nok som succesful:

http://imageshack.us/f/836/screenshot20120205at125.jpg/

Men den tager stadigvæk min localhost server, selvom jeg har defineret den eksterne i det xml script
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2012 - 18:11 #9
Jeg er enig, der mangler en simpel upload funktion i eclipse.

Hvis du hellere vil bruge et FTP program, kan jeg anbefale FileZilla Client. Den er gratis og fungerer udmærket.

Hvis du vil rode videre med dit Ant upload script, så var der nogle vigtige detaljer der manglede:

1) Du kan ikke se din target i dit Ant view og da der ikke er defineret en default target, så sker der ikke noget når du prøver at køre den. Der skal tilføjes en description til target, og så vil du kunne se den i dit Ant view:
<target name="upload" description="">
Så skal du lige refreshe FTP Upload i dit Ant view (klik på den og tryk F5), og så kan du se din target "upload":
http://desmond.imageshack.us/Himg717/scaled.php?server=717&filename=antl.jpg&res=medium

2) FTP i Ant har brug for en jar fil før den fungerer. Du har brug for Commons Net fra Apache:
http://commons.apache.org/net/download_net.cgi
(binary filen: commons-net-3.0.1-bin.zip)
I zip filen er der en fil der hedder commons-net-3.0.1.jar, som du f.eks. kan lægge i roden af projektet.

3) For at kunne køre din target, skal du højre klikke på "upload" og køre den med "Run as -> Ant ..." (den med de 3 prikker så du får mulighed for at ændre nogle indstillinger). Den åbner et nyt vindue, Edit Configuration, og der vælger du fanebladet Classpath. Klik på User Entries, og så på Add JARs... i højre side, og tilføj commons-net-3.0.1.jar til classpath. Det behøver du kun gøre en gang, næste gang kan du bare dobbelt klikke på "upload".

Pointene må du godt selv beholde, og hvis du arbejder videre med dit Ant script, og stadig har nogle problemer, kan du bare skrive det her.
Avatar billede mads375 Juniormester
06. februar 2012 - 13:34 #10
Hej tolamaps.

Mange tak for hjælpen, jeg fik det faktisk til at virke med dit sidste svar, så mange tak for hjælpen :-)

Du skal selvfølgelig have pointene, så ligger du ikke et svar? :-)

Mvh Mads
Avatar billede mads375 Juniormester
06. februar 2012 - 13:43 #11
Nej der kom jeg vidst til at lyve, det virker faktisk ikke med det Ant. Det var lige mig der var for hurtig der, synes det virkede.

Nå, men jeg tror jeg kaster over det FileZilla istedet for. Jeg prøver lige at downloade det, og se hvad der sker
Avatar billede mads375 Juniormester
06. februar 2012 - 13:47 #12
Den vil ikke rigtig connecte. Jeg tænkte på der er lidt følsomme oplysninger, så jeg sender lige en pm til dig istedet for.
Avatar billede mads375 Juniormester
07. februar 2012 - 21:51 #13
Efter aftale med tolamaps, skal jeg selv tage pointene her.

Mvh Mads