Avatar billede tobrukDk Novice
30. januar 2012 - 13:23 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Box frem og tilbage og stadig indeholder infomation

hej

kan man på en eller anden måde lave en 3 box..  Hvor 1 box der er 3 input og så der skal man indsæt brugernavn og password. Man skal kunne komme over til box 2 når man er færdig ved box 1, Indsæt noget personlig oplysning kan man laver sådan noget så i box 3 der indesæt man  profil tekst infoatmion.. :)

kan man lave det på en anden måde :) altså kan godt komme videre fra box 1 til box 2 uden at have skrevet og kan komme tilbage hvis det er at man vil lave sit password om eller brugernavn eller lign.. Kan man lave det på en eller anden måde eller hvad skal jeg søge på efter google?

Den skal kunne inde hold det som man har skrevet hvis man er på box 1 og skrevet brugernavn og password og så kan komme over på box 2 uden at slette infomation på nogle måde.. :) og så når man er på sidste box 3 så "så vil den ligge det op på server og så er bruger opret :)

Spørger hvis der er noget som du gerne vil vide mere om ?
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2012 - 14:16 #1
Der er mange mulige løsninger til det - Du kan hive noget serverside ind over og huske oplysningerne i fx sessions mellem hvert sidekald, du kan benytte ren javascript og lave simpel show/hide layer eller du kan prøve at finde en form for wizardkontrol som fx http://jqueryui.com/demos/accordion/ eller http://jqueryui.com/demos/tabs/
Avatar billede tobrukDk Novice
30. januar 2012 - 14:17 #2
skal jeg søge efter wizardkontrol??

men den her bliver måske den her;

http://jqueryui.com/demos/tabs/
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2012 - 14:28 #3
ASP.NET har indbygget en wizard-kontrol og - lidt som mine jquery-eksempler - findes sikkert masser af andre i javascript.
Avatar billede tobrukDk Novice
30. januar 2012 - 14:43 #4
okay men nu er min sider på php :D
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2012 - 14:53 #5
PHP har ikke kontroller som ASP.NET har - så enten må du selv klare håndtering, altså fx vha sessions som nævnt, eller benytte javascript.
Avatar billede tobrukDk Novice
30. januar 2012 - 19:51 #6
ja okay :)

der er nogle af dem som jeg kan ikke få til at virker.. :O
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2012 - 20:13 #7
Det må uden tvivl være en fejl i linje 52.
Avatar billede tobrukDk Novice
30. januar 2012 - 20:35 #8
WTF,,, What.. :) hmm ..
jeg prøver mig lige første spørger jeg spørger om hjælp . :)
Avatar billede tobrukDk Novice
30. januar 2012 - 21:55 #9
#keysersoze vil du have noget for det eller vil du give mig dem?
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2012 - 22:10 #10
Det må jo være din vurdering af om jeg har givet en løsning du kunne bruge eller om du har behov for mere.
Avatar billede tobrukDk Novice
30. januar 2012 - 22:34 #11
okay, jeg giver dig dem fordi jeg gider ikke blive uvenner med dig :D
Avatar billede tobrukDk Novice
30. januar 2012 - 22:51 #12
jeg er kommet frem til et problem i den her

http://sourceforge.net/projects/smartwizard/

det er sådan når jeg klik "færdig" så kan jeg ikke komme vider der fra?? og jeg har kigge i css og html og kan overhovedet ikke finde det nogle steder.. :( håber der er nogle som kan hjælp mig lidt videre med det her .. :) eller bare sende en kopie til mig på email hvis det er ? eller hvad vi nu aftaler :)
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2012 - 23:18 #13
pas - det er umuligt at vide ud fra de oplysninger du har givet.
Avatar billede tobrukDk Novice
30. januar 2012 - 23:19 #14
skal jeg lige skreve det kode som jeg har brugt?
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2012 - 23:49 #15
det kommer an på hvor meget der er - men mon ikke et link og bare den kodestump hvor det vigtige forgår er tilstrækkeligt.
Avatar billede tobrukDk Novice
31. januar 2012 - 11:03 #16
altså jeg vil men at det er noget javascript kode som har link til når man skal have det godkendt :)
Avatar billede tobrukDk Novice
31. januar 2012 - 21:32 #17
jeg giver dig javasciprt koden :)

jeg tror næsten det er kun kan være den :)