Avatar billede janemil Nybegynder
27. januar 2012 - 20:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forhindre udviklerværktøjer

Til et simplet javascript spil har jeg tænkt på følgende.

Kan man egentligt forhindre eller detekte at man kan aflure variabel værdierne med browsernes udviklerværktøjer?

Er helt med på man altid kan få værdierne. Men altså bare lidt drilleri kunne være sjovt, så folk skal kæmpe bare lidt for det ;-)

Det er bare sådan et vendespil. Det er så sådan sjovt, men jo meget nemt at snyde. Og spørgsmålet går på at gøre det bare lidt sværere.
http://superdit.com/2011/02/09/jquery-memory-game/
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2012 - 20:35 #1
så skal du lave noget kryptering og skrive javascriptet på en måde, så det er svært at læse. Fx brug en masse variable, som beregnes ud fra hinanden, og som hedder a1, a2, a3 osv (bare ikke i rækkefølge - start med læselig kode, og så søg/erstat variabler til noget nonsens)... Fjern også linjeskift i koden.
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2012 - 20:38 #2
<ole>

Nej, heldigvis kan det ikke lade sig gøre - ellers ville værktøjerne være uden værdi

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2012 - 20:39 #3
- og det hjælper ikke noget at obfuskere scriptet i det pågældende script. Alle billederne ligger på deres pladser lige efter sideload, så de er lige til at se i et DOM-view
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2012 - 01:29 #4
Mht dit vendespil, så kan du gøre det sværere ved at lade serveren holde brikkerne "skjult" indtil de bliver vendt. Først når du vender en brik (og får lov til det af serveren), så kan javascript koden spørge serveren hvilket billede der er på den.
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2012 - 15:41 #5
Ja, man kan gøre meget, men med hensyn til det spil, der er tale om, så skal det skrives meget om, hvis det skal gøres besværligt at snyde
Avatar billede janemil Nybegynder
28. januar 2012 - 16:01 #6
Kendte jo som sådan svaret, men skader ikke lige blive bekraftet ,-)

Ligger du svar OleBole
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2012 - 16:09 #7
Ellers tak, jeg samler ikke point. Du kan spørge en af de andre eller lægge et svar selv. Bare der bliver accepteret et svar, så tråden lukkes  =)
Avatar billede janemil Nybegynder
28. januar 2012 - 16:11 #8
Tak til OleBole.