Avatar billede DonSkoD Juniormester
23. januar 2012 - 14:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Script - forbindelse til netværksprinter m. brugernavn/password

Hej

Jeg mangler et simpelt script (VBS el. .bat-fil el.lign.), som forbinder til en netværksprinter (evt. flere), MED et brugernavn/password. Vi har en PC på vores domæne som smider printerne efter hver genstart, så det vil være lettere, hvis brugeren bare kunne klikke på et script.

/Søren
Avatar billede juleulven Nybegynder
25. januar 2012 - 16:34 #1
echo Forbinder til printere
REM con2prt's kommandoer er /F /C /CD (slet alle, forbind og forbind og gør default)
REM con2prt /F
con2prt /cd \\xpd01\xerox_EFI
con2prt /c \\xpd01\xeroxcq9203
con2prt /c \\xpd01\BullzipP

husk du skal have "con2prt.exe" liggende sammested som scriptet afvikles fra. Ellers virker det ikke.
Filen kan du google dig frem til og downloade

med hensyn til "rettigheder" bør du benytte "Control userpasswords2" for, at lægge brugernavne og adgangskoder ind fast. F.eks hvis du gerne vil forbinde fra en arbejdsstation til et serverdomæne...

Årsagen til den smider printerne er nok et rettighedsproblem imellem arbejdstattionen og serveren ... Altså at det SID serveren udsteder er blevet ødelagt...
Det kræver et "logout/login" på domænet.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
27. januar 2012 - 09:25 #2
Hey

Jeg kan ikke finde personens PC i vores AD, så jeg vil forsøge at melde ham ud og ind igen, og se om printere bliver installeret via logon-script, som de bør. Hvis det ikke virker vil jeg forsøte med con2prt - smid et svar ;)
Avatar billede juleulven Nybegynder
27. januar 2012 - 18:41 #3
#2 brug søgefunktionen i AD ... er det en smallbusiness server?
hvis ja så har du en "OU" der hedder noget med "mybusiness".
derunder et sted... eller i hovedstrukturen under "computers"

Hvis slet ikke den ligger noget sted er det fordi cmoputer kontoen er blevet slettet.

BEMÆRK NÅR DU MELDER UD OG IND AF DOMÆNE
Sørg for du har en LOKAL "logon-konto" der er administrator.
Ellers kan du ikke logge på når den er meldt ud af domænet.