Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2012 - 09:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tjek om textfield midster fokus.

Jeg er ved at lave en database, jeg skal bruge på mitarbejde, og er godt i gang med PHP delen af det.

Jeg er dog løbet ind i et problem. Jeg skal bruge et javascript, og jeg er simpelthen på bar bund, når det kommer der til. Jeg kan forstå det, når jeg læser der, men har meget svært ved selv at skrive det.

Jeg skal bruge et script der tjekker om et aktivt textfield midster fokus, og derefter skal den submitte formen.

På den pågældende side har jeg et variabelt antal former, med hvert 1 textfield. Når så jeg har skrevet noget i et textfield, og sætter fokus et andet sted hen skal den submitte den form, som den var en del af.

Er der nogen som kan skubbe mig i den rigtige retning?
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. januar 2012 - 10:15 #1
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
20. januar 2012 - 10:43 #2
>Jeg skal bruge et script der tjekker om et aktivt textfield midster fokus,
besvaret af michael_stim

>derefter skal den submitte formen.
submit() http://www.w3schools.com/jsref/met_form_submit.asp
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2012 - 12:07 #3
Mange tak for svarende. Dog har jeg ikke kunne få det til at virke. Her er hvad jeg har for mit textarea:

<textarea name='note' rows='6' cols='20' onblur="document.forms['4'].submit();"></textarea>

Formen er:
<form method='post' action='index.php' id='4'>

Kan I finde fejlen?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
20. januar 2012 - 12:18 #4
<form method='post' action='index.php' id='4'>
du må ikke have id, navne, functioner. osv der starter med tal
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2012 - 12:29 #5
Argh.. Fisk..

Mit PHP script generere selv et variabelt antal forms, der alle skal være uafhænge, men skal kunne spores når det bliver submittet, hvilken form der sendte det. Nogen idéer til, hvordan jeg kan navngive ID'et så?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
20. januar 2012 - 12:45 #6
>hvordan jeg kan navngive ID'et så?
sæt et bogstav foran tallet så id='1' bliver til feks id='a1'
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2012 - 12:59 #7
Mange tak :P. Simpel løsning :P. Læg et svar, og du får point :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
20. januar 2012 - 13:25 #8
får du her
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2012 - 15:44 #9
<ole>

Kan vi ikke godt snart slippe for henvisninger til utroværdige og forvrøvlede tekster på w3schools? Det site er proppet med mangler, udeladelser og alvorlige fejl. Begge de sider, der linkes til i denne tråd, er således glimrende eksempler herpå.

/mvh
</bole>
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. januar 2012 - 16:06 #10
#9
Sjusk fra min side, tager bare det første og bedste på google. Skal tænke over det i fremtiden.
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2012 - 16:31 #11
Cool! Jeg kan varmt anbefale at gøre som jeg: Blokke ham fra Googles søgeresultater (det kan gøres her)  *o)

W3C modtager i tusindvis af klagemails, fordi folk tror, at W3C står bag vrøvleriet. De har i årevis forsøgt at få ham til at tage webkode seriøst og skrive troværdige informationer - eller i det mindste tydeliggøre, at han intet har med W3C at gøre.

Den parasitære, norske klaphat bag sitet har dog hidtil nægtet nogen form for lydhørhed. Indtjening er det eneste, der har interesse for ham - til skade for WWW og dets brugere! Gud hjælpe mig, om han ikke også nu tilbyder totalt værdiløse 'certificeringer' ... OMG!  =8-O

Forhåbentlig vil flere og flere blokkere ham fra deres søgeresultater på Google, så de på et tidspunkt opdager, hans generelle relevans kan ligge under foden på en nykonfirmeret fladlus!