Avatar billede rasmusk1986 Nybegynder
19. januar 2012 - 12:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

RegEx: Kan ikke matche en (

Hej med jer.

Jeg er ekstrem nybegynder i RegEx, så bær over med mig :-)

Jeg skal eksportere en række poster fra et program over til et andet og gruppere og matche (hvis det hedder det) det i.

Posterne har navnet eks. 210.10.10102

Jeg skrive under min eksport, at posterne skal grupperes efter følgende regex:
RegEx("(\d{3})\.(\d{2})\.(\d{5})";"$1.$2.$3")
Og det virker fint.

Nu har jeg besluttet mig for at posterne skal hedde f.eks (20).210.10.10102

Jeg tænker så at min regex kan se sådanher ud:
RegEx("\((\d{2})\)\.(\d{3})\.(\d{2})\.(\d{5})";"$1.$2.$3.$4")

Men det er som om den ikke kan finde ud af at der er ( ) omkring de to første tal.

Jeg synes jeg har læst at \( burde kunne henvise til præcist en (. Tager jeg fejl?
Hvad kan jeg eventuelt gøre?

Håber det giver mening.

Mvh

Rasmus K
Avatar billede rasmusk1986 Nybegynder
19. januar 2012 - 12:31 #1
Alternativt prøvede jeg denne løsning:
RegEx("\W(\d{2})\W\.(\d{3})\.(\d{2})\.(\d{5})";"$1.$2.$3.$4")
Her får den det til at stå således: 20.210.10.10102.

Det er ret væsentligt at den tæller ( ) med, da det er af stor betydning for meningen.

Mvh

Rasmus
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2012 - 12:46 #2
Ikke helt klart for mig, men skal du ikke bare

  RegEx("(\(\d{2}\))\.(\d{3})\.(\d{2})\.(\d{5})";"$1.$2.$3.$4")
Avatar billede rasmusk1986 Nybegynder
19. januar 2012 - 12:51 #3
HAAH!

Var sikker på at jeg også havde prøvet at samle hele første udtryk!
Åbenbart gjorde jeg det ikke godt nok ;-)

MANGE MANGE tak for den hurtige hjælp!

Mvh

Rasmus
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2012 - 15:56 #4
;) Og så skal du lige lægge et svar, og selv acceptere dit svar.
Avatar billede rasmusk1986 Nybegynder
19. januar 2012 - 16:25 #5
Jeg forstår ikke hvorfor man skal det? Når man ikke har flere point, kan man så ikke oprette nogle emner mere?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2012 - 16:47 #6
Så kan du oprette spørgsmål til 0 point, men du får 5 point hver dag fra nu. Og du kan få point ved at svare på andres spørgsmål.