Avatar billede jetobi Juniormester
18. januar 2012 - 17:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Få et table til at være præcis i midten af en div.

Hej eksperter! Jeg har en hjemmeside hvor jeg er ved at lave noget php. Da jeg vil have en box hvor jeg har et billed, med et layer over hvor der står eks "Nyt" oppe i hjørnet, problemet er bare jeg vil have mit table i en div boks, men Når jeg bruger align center, så kommer tablet ind i midten men i toppen af div'en. Vil gerne have at det rammer præcis midten i div'en. Hvis i forstår?

Mvh Jesper
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2012 - 17:15 #1
valign=middle
men den er nok gammel og udgået...
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2012 - 17:39 #2
<ole>

Det er HTML/CSS ikke beregnet til og har derfor ikke metoder til den slags. Kender du højden på tabellen?

/mvh
</bole>
Avatar billede jetobi Juniormester
18. januar 2012 - 17:48 #3
Hej ole, Jeg tænkte på om man så kunne gøre det på en anden måde. Det er fordi jeg har Eks:

http://ung-stil.dk/images/thumbs/big/milk.jpg

hvor jeg gerne vil have:

http://ung-stil.dk/images/thumbs/big/conorback.png

foran, hvor der står noget tekst i hjørnet ved "conorback.png

Men eftersom jeg henter billederne fra min database, skal "conorback.png" værre noget der kan vises på alle billederne jeg henter fra databasen. og der skal også være noget "forskelligt tekst" i hjørnet ved "conorback.png" :)?

/jesper
Avatar billede jetobi Juniormester
18. januar 2012 - 17:50 #4
men du kan ikk se conorback.png fordi det er et png billed.. :/
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2012 - 17:53 #5
Jeg kan ikke se png-billedet, fordi det ikke ligger der, hvor du linker til.

Jeg spørger lige igen: Kender du højden på tabellen og/eller divet?
Avatar billede jetobi Juniormester
18. januar 2012 - 17:57 #6
Diven: 294&#8198;×&#8198;204

Tabelen 258&#8198;×&#8198;168
Avatar billede jetobi Juniormester
18. januar 2012 - 17:58 #7
Prøver lige igen.
tabelen 258 - 158

diven 294 - 204
Avatar billede jetobi Juniormester
18. januar 2012 - 18:13 #8
Har fundet ud af det :) Men ellers tak for hjælpen! :)

/jesper
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2012 - 18:15 #9
<div style="position:relative;width:294px;height:204px;background:blue">
    <table style="position:absolute;margin-left:-129px;margin-top:-79px;left:50%;top:50%;width:258px;height:158px;background:yellow">
    <tbody>
    <tr>
        <td>Tabellen</td>
    </tr>
    </tbody>
    </table>
</div>
Avatar billede jetobi Juniormester
18. januar 2012 - 18:17 #10
Lig i svar ole, det var det samme jeg gjorde :)
Avatar billede jetobi Juniormester
18. januar 2012 - 18:19 #11
Laver lige et nyt spørgsmål. :)
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2012 - 18:20 #12
Ellers tak, jeg har ikke samlet point det seneste år  =)
Avatar billede vejmand Juniormester
18. januar 2012 - 18:27 #13